Klacht: Overvolle trein

op 04 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Beste,

Maandagochtend vertrok ik met de trein vanaf station geleen lutterade richting Maastricht. Deze had 10 minuten vertraging, waardoor ik te laat op mijn werk was. Om dit te voorkomen de rest van de week, had ik gekeken voor alternatieven om op het werk te komen. Zo kwam ik via 9292.nl erachter dat ik de trein van station geleen oost naar Sittard kon pakken en vandaar de intercity naar Maastricht waardoor ik meer speling had. Zodoende ging dit gisterochtend (dinsdag) goed al was de trein naar Sittard redelijk vol. Vanmorgen weer dezelfde trein willen pakken. Deze had 5 min vertraging zonder dat het was aangegeven. Bij aankomst van de trein bleek waarom, deze was overvol en bepaalde mensen, waaronder ik en mijn partner, konden er dus niet meer bij. Resultaat, weer te laat in Maastricht door Arriva.

Het zou netjes zijn om hiervoor een tegemoetkoming te krijgen, aangezien ik 2 dagen te laat aankom op het werk door Arriva. Bij mijn werk betekent het namelijk dat ik de periode dat ik te laat ben niet betaald krijg. Dit zijn geen honderden euro’s uiteraard, maar de treinkaartjes gaan net zo goed alleen maar omhoog en dat betaal ik toch ook?

De trein van geleen oost vanmorgen was die van 08:31.

Gewenste Oplossing:

Als er een passende tegemoetkoming plaats gaat vinden of langere treinen ingezet gaan worden die zich aan de dienstregeling kunnen houden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 04 oktober 2017 om 10:00 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Nick046,

Wat balen dat je steeds volle treinen treft. Dit gebeurt het vaakst in de spits. We zetten onze treinstellen zo goed mogelijk in en verspreiden ze zo goed mogelijk over de provincie. Hierdoor is het niet altijd mogelijk een extra materieel in te zetten.

Voor een tegemoetkoming kun je een verzoek indienen via: http://bit.ly/2wIz51S.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: http://bit.ly/2wIz51S.

Met vriendelijke groet,
^WB
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Nick046