Klacht: Overvolle trein

op 18 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanmiddag, de Arriv trein van 17.52 van groningen richting Leer zat prop en prop vol. Iedereen staat en je kan zowat niet de trein uit. Er is maar 1 trein die rijdt van 2 cabines, terwijl achter onze trein nog 2 treinstellen stonden die niet aangekoppeld waren. Ik vindt dit een slechte zaak van Arriva want ik hoorde ookal van medereizigers dat dit vorige week ookal een paar keer het geval was!!

Dat iedereen weer normaal kan zitten of in ieder geval normaal kan uitstappen zonder hun station te missen!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 18 september 2017 om 22:15 geantwoord

Beste Wesleymulder,

Niet leuk om te lezen dat de trein overvol was om 17:52 uur en je daardoor geen zitplaats had. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Je klacht over de overvolle trein heb ik intern doorgegeven in de regio zodat er gekeken kan worden naar inzet van materieel. Wel moet ik aangegeven dat staan in onze treinen is toegestaan. Onze treinen zijn voorzien van zit- en staanplaatsen. Een zitplaats is, met name tijdens de spits, niet gegarandeerd. Je betaald om van A naar B gebracht te worden en niet voor een zitplaats.

Excuses voor het ervaren ongemak. Hopelijk ervaar je snel verbetering.

^LH
Arriva Webcareteam

Heeft op 18 september 2017 om 22:20 geantwoord

Hallo,

Gelukkig had ik zelf wel een zitplek in de trein, maar vele van mijn medereizigers niet. Bij station Europapark moest iedereen zich gewoon in de trein duwen om mee te kunnen en ik kan niet begrijpen waarom dit zo moet zijn aangezien hierdoor sommige niet door de menigte heen kon en dus hun station miste. Kunt u mij vertellen waarom de anderr twee treinen die er achter/ voor stonden (ligt er maar net aan hoe je het bekijkt) niet gebruikt werden? Aangezien het ook nog tijdens de spits was leek iedereen dit normaal!

Met vr. Groet

Bericht van Arriva

8 maanden geleden - Beste Wesleymulder, Dat kan ik je helaas niet vertellen want ik heb geen inzage in inzet van materieel. Daarom heb ik je klacht meteen intern doorgegeven zodat er gekeken kan worden naar inzet van materieel op dat tijdstip. Er kunnen verschillende redenen zijn waarom de trein niet gekoppeld was zoals: defecte stellen, ingepland voor onderhoud (zonder onderhoud mogen wij ze niet inzetten) of deze stellen waren voor een ander traject ingepland. Je klacht heb ik in ieder geval meteen voor je doorgegeven. Hopelijk ervaar je snel verbetering. Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/ Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Wesleymulder