Klacht: Overvol of niet op komen dagen.

op 20 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik heb deze week niet veel plezier gehad met het openbaar vervoer.
Ik zou de bus van Groningen naar Drachten nemen, alleen doordat de scholen weer zijn begonnen heb ik 2 bussen moeten missen omdat er niet meer passagiers in konden.
Uiteindelijk heb ik maar de beslissing genomen om snel de trein te pakken, terwijl ik al ruim een half uur op het station heb gezeten.

Gisteren (dinsdag 19 sep.) was het precies het zelfde.
Bussen waren overvol, deze keer was er wel 1 extra bus ingezet.
Eenmaal aangekomen op drachten-transferium om 17.50, zat ik te wachten op lijn 12 naar buitenpost die er om 18.06 had moeten komen.
Want dat is de laatste bus waarmee ik naar huis kan.
Uiteindelijk om 18.30 was de bus er nog steeds niet en heb ik mijn ouders moeten bellen om me op te halen.
Om 18.45 ben ik opgehaald en de bus was er nog
steeds niet. Kon ook geen informatie verkrijgen wat de reden was van de vertraging.

Ik ben tevreden, als er vooral tussen de uren van 15.00 en 18.00 extra bussen worden ingezet om de opstopping te verhelpen, in Groningen.
En ik wil graag dat de bussen vooral de laatste bus, gewoon rijden.
En zo niet dat het goed word aangegeven met de 9292 of arriva app, wat niet het geval was.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 20 september 2017 om 14:58 geantwoord

Beste MariekeJager,

Niet leuk om te lezen dat de bus van Groningen - Drachten zo vol zat dat je niet meer mee kon. Begrijpelijk dat je hiervan baalt.

Je klacht over te volle bussen heb ik doorgegeven in de regio zodat er naar inzet van extra bussen gekeken kan worden. Hopelijk ervaar je snel verbetering.

Tevens geef je aan dat lijn 12 om 18:06 uur niet vanaf halte Drachten-Transferium is vertrokken. Dit kan inderdaad kloppen. Na 17:00 uur wordt deze lijn een belbus. Als deze bus niet is gereserveerd dan rijdt hij inderdaad ook niet. De Belbus heeft vaste vertrektijden maar je dient vooraf te reserveren. Bel minimaal 1 uur van te voren met het gratis nummer: 0800-2802803.
Ik stuur je een link mee naar de dienstregeling https://www.arriva.nl/groningen/reisinformatie/dienstregeling.htm?travelby=bus&city=Drachten&line=12%3A2&stop=Drachten%2C+Bertilla&start=&tripdate=&display=dienstregeling. De belbus wordt bovenaan in de kolommen aangegeven met een B.

Excuses voor het ervaren ongemak. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door MariekeJager