Klacht: Oververhitte batterij

op 03 juli 2017 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Zonder het toestel in gebruik te hebben werd de batterij ineens heet. De barsten schoten zowel in voor- als achterkant van het toestel. Daar ik al eens had gehoord van ontplofte batterijen van Samsung, zag ik geen andere optie dan het toestel uit elkaar te halen. Bij reclameren bij Samsung kreeg ik te horen dat ik het toestel niet had mogen openen. U kunt zich voorstellen dat dat voor mij op dat moment toch de enige en juiste oplossing leek. Samsung zegt nu dat de barsten technisch gezien niet door de hitte veroorzaakt kunnen zijn. Op de koop toe zegt Samsung dat er impact punten te zien zijn en dat niet achterhaald kan worden dat de batterij heet werd. En dat er onderdelen ontbreken???? Belachelijk idee, maar alles om de schuld op mij te leggen. Dit terwijl het technische bedrijf dat namens Samsung het toestel heeft nagekeken, bevestigd dat zij hebben geconstateerd dat de batterij heet werd. Het betreft een Galaxy S6 van maart 2016. In de garantie voorwaarden staat dat alles onder de garantie valt, ook de batterij, behalve wanneer er andere oplaadapparatuur dan van Samsung of een te hoge stroom capaciteit is gebruikt. De originele oplader heb ik mee gestuurd en ik heb gewoon 220 volt huis, tuin en keuken stroom thuis. Ik moet voor 07-07-2017 reageren of ik de resten van mijn telefoon terug wil kopen voor €59,95 (onderzoekskosten) of dat ik er afstand van doe.

Ik ben tevredenheid wanneer Samsung mij een nieuwe Galaxy S6 geeft, zoals dat in hun garantie voorwaarden staat. Een excuus voor het ten onrechte de schuld bij leggen hoef ik niet eens, maar zou op zijn plaats zijn.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Samsung

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Samsung nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Berti1007