Klacht: Overstappen van alles in 1 naar Horizon Connect & Play Max Complete

op 31 juli 2016 over Ziggo in de categorie Alles-in-1

Ik heb op zaterdag 9 juli jongstleden mijn abonnement gewijzigd naar Connect Max & Play Complete en ook daarbij een extra mediabox.Hiervan heb ik ook bevestiging gekregen en bericht gekregen dat dit 19 juli jongstleden in zou gaan. Op 19 juli jongstleden heb ik dan ook netjes het pakket via de post.nl ontvangen met de 2 mediaboxen en de nieuwe modem. Deze modem aangesloten, maar gaf gelijk al het probleem dat deze niet zichtbaar was. De volgende dag dan ook contact gehad via de chat met uw klantenservice en wat bleek het hele gebeuren was nog niet geactiveerd bij u, dus 24 uur wachten en dan kwam dat wel goed. Vervolgens wel de mediabox geinstalleerd, zodat we in ieder geval tv konden kijken, maar hier kwamen ook de installatie niet door. Vervolgens toch nog maar is gebeld naar u en degene van uw klantenservice kon het zo ook niet vertellen wat het probleem was en zou afspraak inplannen voor een monteur…… Dit werd dus pas dinsdag 26 juli. Monteur heeft alles nagekeken en nagemeten, vooral ook de coax kabel en deze is goed!! Normale tv via de mediabox deed het dan ook, maar replay en on demand niet. (In het weekend deed ineens het modem het wel en ook digitale tv via de mediabox, eindelijk een keer geactiveerd door u, bijna een week later!!!!) De monteur wist het zo ook niet en heeft uit zijn bus een nieuwe mediabox gepakt en die moesten we installeren en dan zou het maximaal 24 uur duren voor we alles weer hadden. Monteur kon hier niet op blijven wachten, anders kwam de planning in de war, wat ik goed kan begrijpen en ging dus weg.
Ook hadden we problemen met de Wifi, wat de monteur wel snel oplosde, maar wat u dus goed verkeerd op uw internetsite heb staan, met betrekking tot het wijzigen van het wachtwoord van de Wifi. Deze dient bij het modem niet alleen bij de Wireless 2.4 GHZ veranderd te worden, maar ook bij de Wireless 5 GHZ veranderd te worden!! Wat bij u volgens uw monteur ook bekend is, maar zeker te moeilijk voor u als zo’n groot bedrijf om zoiets eenvoudigs op uw website te wijzigen!!!
De nieuwe mediabox kwam ook niet door de installtie heen, dus maar weer gebeld en eerst een werknemer aan de telefoon hebben, terwijl je vermeldt dat er een monteur is geweest en alles is nagekeken met betrekking tot aansluiten en kabels, die de schuld gaf aan de coax kabels dat deze niet goed waren!! Vervolgens als je het nog een keer uitlegt in de wacht gezet wordt omdat hij de gegevens erbij moet halen en dan de verbinding verbreken!!! ( lekker makkelijk als je het niet meer weet) Vervolgens nog een keer gebeld en uw werkneemster weer het verhaal uitgelegd en deze zij gelijk we gaan verder kijken en het voor u oplossen. Bepaalde gegevens van de mediabox doorgegeven, zodat zij hem kon activeren, maar ook dit werkte niet. Vervolgens werd er weer een monteursafspraak gemaakt voor woensdag 27 juli in de middag. Maar ’s avonds deed alles het ineens weer. ( Waarschijnlijk eindelijk alles goed bij u in het systeem Dik 1 week later!!) Dus woensdagochtend netjes de monteur afgebeld, wat eigenlijk in eerste niet kon, maar na mijn gegevens te hebben ingezien kon het wel.
Ik ben al ik weet niet hoe lang klant bij u, heb in het verleden ook weinig geklaagd, ook al was er de laatste tijd wel vaak storing, dat ik geen tv, radio en internet had. ( en de laatste tijd is vanaf de fusie met UPC) en nu dit gedonder met dat horizon gebeuren van u waar u o zo hoog over opgeeft. Ik heb altijd netjes betaald en dat kunt u zelf ook wel toegeven zo goedkoop zijn jullie ook niet en nu dik 1 week zonder internet en digitale tv gezeten, en zowel ik als mijn vriendin over de databundel zitten van onze mobiel. Ik neem aan dat ik wel een vergoeding ontvang van u!
Want ik ben het goed zat. Ik ben onderhand in staat om alles terug te sturen en het contract te ontbinden en naar een ander te gaan!!
Want zo geweldig is dat Horizon niet!! Wat u verkoopmedewerker zei bij het aansluiten, u kunt veel meer zien via on demand en het extra zender pakket heeft u ook niet meer nodig. Nou het aanbod van on demand qua films en series is hetzelfde als bij interactieve tv met de humaxdecoder. En wat ook nog zo is met die geweldige mediabox:
1. je moet zelf de ondertiteling instellen voor on demand!!!
2. De mediabox onthoudt niet wat je aan het kijken bent, je moet de serie, het seizoen en de aflevering of de film, gewoon maar onthouden en iedere keer weer opnieuw zoeken. Met de humax had je bij de interactieve tv gewoon gelijk bij het startscherm verder kijken en daar stonden de laatste series/films die je gekeken had!!!
3. Ook werd het beeld steeds blauw/rozig. Mediabox uit/aan, was het weer heel even opgelost. Toch maar is weer op uw site gaan zoeken en wat blijkt, moet je weer wat veranderen bij de instellingen van de mediabox. Namelijk bij de beeldinstellingen, dan naar het hdmi videosignaal en dat moet je weer van automatisch naar RGB instellen!!
4. Replay Tv werkt ook niet naar behoren. Heel vaak kun je toch niet terugkijken!!! Ook on demand werkt af en toe niet!! ( en niet beginnen over aansluitingen en coax kabels, deze zijn nagemeten door uw monteur en zijn goed!)

Echt het is dat ik hier op over moest, omdat het humax kastje van boven stuk ging, maar als ik dit allemaal geweten had en ook nog is wat ik moet betalen in de maand, was ik echt wel overgegaan naar een ander en daar denk ik nog steeds hard over na. Heb namelijk een maand bedenktijd!!! ( Oh ja en dan ook nog is moeten betalen voor een extra kastje zodat je boven ook kunt kijken. Wordt nog leuk als mijn kinderen straks ouder zijn, kan ik mijn nog is blauw gaan betalen voor de extra kastjes. Echt wat een service!!! Kots er onderhand van!!!)
Jammer dat u het nog steeds wint om het alleenrecht op de kabel te houden!! En het ligt er ook aan wat u met deze klacht doet, anders kunt u mij als klant afschrijven en ook bij anderen in mijn familie- en vriendenkring zal ik u echt niet aanbevelen en eerder dan ook adviseren om naar een ander te gaan!!

Een snelle reactie, een redelijke vergoeding en aanpassingen dat het hele horizon gebeuren beter werkt

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ziggo

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ziggo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Richard Karman