Klacht: Overstappen

op 12 december 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Heinenoord, 12 december 2017

Geachte heer, mevrouw,

Een dag na de (te begrijpen) dramatische dienstverlening -waarbij de noncommunicatie toch ook wel weer boekdelen spreekt- vanwege het barre winterweer, bevind ik mij deze avond, om enigszins warm te blijven, in een ijskoud rookvrij naar kots stinkend hok op Heinenoord busstation.

Er vertrokken rond 18:30 uur Nederlandse tijd vanaf Rotterdam Zuidplein 2 bussen richting de Hoeksche Waard. Na op het bordje waarop de dienstregeling van bus 164 staat vermeld te hebben gekeken, begrijp ik met mijn volle verstand dat er geen bus 164 vertrekt vanaf Zuidplein rond bovenstaande tijd. Enfin, ik stap wel over op busstation Heinenoord, dacht ik nog nietsvermoedend. Het zal niet de eerste keer zijn dat ik deze weg bewandel.

Aangekomen op busstation Heinenoord wacht men geduldig op de aansluiting richting de onder sneeuw bedekte warme kleine dorpjes, die bus 164 normaal gesproken langsrijdt. Na verloop van tijd als alle bussen vertrokken zijn, wordt het toch eens tijd om op het informatiebord te kijken. Dit bord geeft aan dat er de komende 53 minuten geen bus zal vertrekken richting Numansdorp of zuid-Beijerland (wat de eindhalte ook mag zijn als de bus gereden had).

Geduldig wachtend op enige vorm van leven kijken wij ondertussen op 9292ov en Arriva.nl, welke beiden niet operationeel zijn vanwege de vele mensen die deze website aan het bezoeken zijn dan wel het louzy bereik op dit station. Gelukkig komt er een bus met dienstnummer 999 aanrijden. Vriendelijk vraagt één van de inmiddels verkleumde groep mensen waarom bus 164 niet rijdt op dit toch zeer acceptabele tijdstip voor werkend Nederland. Meneer weet helaas van niets, heeft het komende uur niets te doen, maar vervolgt zijn weg richting de verwarmde personeelskantine op het station om zijn broodje kaas te gaan eten. Nog net kan iemand vragen of de beste man ons niet de verlossende dienst kan verlenen. Er zit niets anders op dan weer te wachten op enig teken van leven.

Ruim een kwartier later komt de man voldaan, warm en joviaal onze richting afstappen. “Tja, de aansluiting richting Numansdorp van 18:43 uur is geschrapt in de nieuwe dienstverlening, zal wel een foutje zijn.” Daar zal de groep van 23 (ik heb tijd gehad om ze tellen) het mee moeten doen. Vervolgens gaat de man in de deuropening gezellig met een vrouwtje (die het blijkbaar al heel normaal vindt) aan de klets, alle warmte -wat zich überhaupt in het bevind- de ruimte uitlatend.

O wacht… O nee, toch niet…

Mijn bevroren handen gaan inmiddels maar het vijfde sigaretje rollen. Ach en wee, mijn arme longen. Terug aangekomen in de rookvrije ruimte neem ik weer plaats op het bankje. Op het moment dat ik ga zitten zie ik toevallig zes mensen gehaast opstaan. Yes! De bus is gearriveerd. Ik moet gaan rennnen, want een buschauffeur wacht nog geen seconde.

Indien u de tijd heeft genomen mijn verhaal te lezen en u medewerker van Arriva bent, zou u iets minder klachtbehandaars en iets meer buschauffeurs in willen zetten? Bij voorbaat dank. Anders neem ik de bus via de snelweg, waar ik ook geen aansluiting heb, maar wel verder naar huis kan lopen.

Reinier Snel

Zorg dat er aansluiting is vanuit Heinenoord busstation naar alle omliggende dorpen

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 december 2017 om 22:08 geantwoord

Beste Rinusdebzz,

Ik heb je hele verhaal gelezen. Je hebt absoluut geen prettige ervaring gehad in de kou op busstation Heinenoord. Logisch dat je hiervan baalt.

Je hebt heel veel moeite gestoken in het schrijven van deze klacht. Helaas kan ik je klacht niet in behandeling nemen aangezien lijn 164 niet door ons wordt gereden maar door Connexxion.

Ik hoop dan ook dat ze je bij Connexxion verder kunnen helpen. Ik stuur je een link mee naar de contact gegevens van Connexxion https://www.connexxion.nl/service-en-contact/1202.

Mocht je in de toekomst vragen hebben over een dienst van ons, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/.

Lina
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door Rinusdebzz