Klacht: overstappen

op 07 oktober 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Mensen,
Wanneer je als passagier, om wat voor reden dan ook, iets trager bent dan een sporter, kost overstappen uiteraard net iets meer tijd. De overstap op station Zutphen van de doorgaande NS verbinding Rozendaal-Zwolle naar de Arriva verbinding richting Winterswijk is altijd een crime. Die tijd is absoluut te kort, iedereen rent trappen op en af om die trein nog te kunnen halen en als die nou vaak zou rijden dan is het missen er van te dragen. Maar een dienstregeling van eens per half uur of zelfs eens per uur maakt die aansluiting missen beslist niet leuk!
Daarbij komt ook nog eens dat wanneer de Arriva-trein staat te wachten op station Zutphen, de deuren gesloten zijn en de passagiers heel lang op het station moeten rondhangen. Zeker niet prettig in koude of s,avonds laat!

Wanneer Arriva die overstaptijdspanne onder de loep neemt en misschien zelf eens uittest, met kind op de arm, knie in verband, drukte bij in- en uitchecken.
Beter door machinist gekeken wordt of het perron wel leeg is en iedereen is ingestapt, d.w.z. even wachten op wat tragere passagiers.
Deuren open van de stilstaande trein zodat je alvast kunt gaan zitten, beschermd voor regen en koude, een uur wachten duurt erg lang.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 07 oktober 2017 om 19:25 geantwoord

Beste wydrie,

Ik begrijp uit je klacht dat de overstap verre van ideaal is en dat bij het wachten op de trein deze nog dicht is waardoor je niet alvast plaats kunt nemen (wat in de komende wintermaanden geen overbodige luxe is). Dat is erg jammer om te lezen! Ik stuur je klacht door naar de regio en ik hoop dat je snel verbetering merkt!

met vriendelijke groet,

^JK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door wydrie