Klacht: Overstappen

Oxxiogebruiker op 10 februari 2015 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Oxxio has resolved this complaint
Klacht opgelost op 13 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste Oxxiogebruiker, Op 10 februari 2015 heb je een bericht achtergelaten op www.klacht.nl. Via deze weg ga ik in op je bericht. Je geeft aan dat Oxxio je heeft gevraagd om terug te komen als klant. Oxxio vergoedt de opzegvergoeding...

Bedrijf Oxxio
Status Opgelost
Datum 10 februari 2015

Na een overstap van Oxxio naar NLE ontving de klant een boete van NLE, ondanks de belofte van Oxxio dat dit niet zou gebeuren. De klant ervaart dat Oxxio onjuiste informatie verstrekt over de overstap en de opzegtermijnen, wat leidt tot frustratie over de communicatie en kosten. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Na jaren klant te zijn geweest bij Oxxio besloot ik over te stappen naar NLE. Na overgestapt te zijn belde Oxxio mij op of dat ik weer terug wilde komen. Na een lang telefoongesprek en alles gevraagd te hebben zou het zorgeloos geregeld worden.

Achteraf kreeg ik een boete van NLE omdat ik het opgezegd had, volgens Oxxio zou dit niet gebeuren. Ze willen heel graag dat je klant blijft/wordt maar de kosten betalen ze vervolgens niet. In juni zijn ze gestopt met het betalen van deze boetes. Je zou jezelf de vraag kunnen stellen of dat komt doordat ze klanten verkeerd informeren. Vervolgens kan je het ook niet bij Oxxio opzeggen. Tenzij je dat binnen 2 weken doet. Dat weten ze dan weer wel.

Gewenste Oplossing:

als mijn boete van €50 betaald wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 13 februari 2015 om 16:05 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Oxxiogebruiker,

Op 10 februari 2015 heb je een bericht achtergelaten op www.klacht.nl. Via deze weg ga ik in op je bericht.

Je geeft aan dat Oxxio je heeft gevraagd om terug te komen als klant. Oxxio vergoedt de opzegvergoeding van je vorige leverancier niet en je vindt dat je verkeerd bent geïnformeerd. Je wilt dat Oxxio je €50,00 vergoedt.

Overeenkomst
Op 27 november 2014 ben je een overeenkomst aangegaan met Oxxio, voor het leveren van groene stroom en gas op jouw woonadres. Je hebt gekozen voor een Budget pakket. Je bent per e-mail akkoord gegaan met dit pakket. We hebben je dit pakket per e-mail bevestigd.

Op 2 december 2014 heb je van ons je welkomstmap ontvangen met daarin nogmaals je leveringsovereenkomst. Vanaf dat moment had je 14 dagen bedenktijd, om je aanmelding te annuleren. Hier heb je geen gebruik van gemaakt.

Opzegvergoeding vorig leverancier
In deze overeenkomst is geen sprake van vergoeding van de opzegvergoeding van andere leveranciers. De reden hiervoor is dat Oxxio geen opzegvergoedingen en premiums van andere leveranciers vergoedt. Je bent als klant zelf verantwoordelijk om in te schatten of het tussentijds overstappen voor jou wel een slimme keuze is of dat je beter kunt wachten totdat je overeenkomst met je leverancier al tegen het einde loopt. Dit is informatie die niet bekend is bij onze verkoper.

Wij begrijpen dat dit vervelend voor je is, maar wij kunnen je hier niet mee helpen.

Ik vertrouw erop jou hiermee volledig te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Taoufik
Oxxio Nederland bv

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Bij geschillen met uw energieleverancier kunt u naar de Geschillencommissie Energie. Leveranciers mogen geen onredelijke opzegboetes rekenen en moeten transparant zijn over tarieven.

Bron: ACM / Geschillencommissie Energie