Klacht: Overstap van NS naar Arriva

op 13 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Donderdag jl. heeft mijn dochter, een jonge studente, de aansluiting in Zutphen gemist, zodat ze midden in de nacht alleen op het station een uur moetst wachten op de volgende trein naar Winterswijk. Dit was niet voor het eerst. Jammer dat NS een korte vertraging niet communicert met Arriva; 2 minuten wachten voor Arriva zou voldoende zijn geweest. Arriva ziet toch dat de Intercity nog niet is aangekomen?
Deze klacht heb ik ook bij NS gemeld.

communiceren met NS, opletten of de Intercity al is gearriveerd

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 13 juni 2016 om 21:32 geantwoord

Beste,

Niet leuk om te lezen dat je dochter de aansluiting in Zutphen heeft gemist doordat de trein van de NS vertraging had. Ik kan me voorstellen dat je dit niet fijn vindt.

Een trein laten wachten gaat helaas niet zo makkelijk als een bus. Een machinist zal daar waar mogelijk wachten. Het is echter zo dat de vertrektijden van onze treinen afhangen van diverse factoren. Als gevolg van veelal enkel spoor op de trajecten waar wij rijden, heeft wachten van de ene trein ook weer gevolgen voor de andere. Andere overstappen kunnen daardoor ook weer worden gemist. Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd. Het op tijd, volgens dienstregeling, vertrekken is een bij ProRail vastgelegde afspraak met alle vervoerders. Als het startsein is vrij gegeven moet de trein vertrekken, een machinist kan dan zelf niet meer ingrijpen.

Desondanks heb ik je signalering intern doorgegeven aan de manager van de regio. Excuses voor het ervaren ongemak die je dochter heeft gehad afgelopen donderdag.

^LH
Arriva Webcareteam