Klacht: Overstap van basis naar oranjerekening met beeindigen van en/of rekening

op 13 oktober 2016 over ING in de categorie Banken

Beste ING

Op 29-9-2016 werd ik door ING via mijn berichten box erop gewezen dat ik per 1 jan 2017 meer ga betalen voor mijn basisbetaalrekening
Het advies was v d ING dat ik kon overstappen naar een oranje rekening omdat deze goedkoper was en niet werd verhoogd
ik heb dat toen bekeken en gedaan
Tot mijn grote verbazing kreeg ik een aantal dagen later een extra betaalpas toegestuurd met pincode WAAR IK NIET OM GEVRAAGD HAD Omdat ik een en/of rekening heb wordt dat automatisch zo geregeld
Ik heb daar in de voorwaarden van de ING NIETS over meegekregen en er is mij OOK NIETS vermeldt
Ik moet nu wel betalen voor een extra betaalpas die ik niet wil en uiteindelijk wordt nu mijn oranje rekening DUURDER dan mijn basis betaalrekening IK WIL DIT NIET
terug gaan naar mijn basis betaalrekening is onmogelijk zegt ING
Ik voel mij daarom ontzettend in de maling genomen en misleid
Ik heb nu hogere kosten en een extra betaalpas die ik niet gebruik en die ik ook niet geactiveerd heb
In middels is er WEL AL GELD van mijn rekening ingehouden
De enige optie die ik heb is om de en/of rekening op te zeggen
Ik heb een poging gedaan maar een en/of rekening OPZEGGEN bij ING is zo makkelijk nog niet
Ik maak nu veel telefoon kosten en verlies veel tijd aan bezoekjes aan het ING KANTOOR maar de en/of rekening opzeggen is nog steeds niet gelukt
Ik ben nu al vanaf 30-9-2016 bezig om iets terug te draaien waar ik door ING ben misleid en door toedoen van ING NU HOGERE KOSTEN HEB
Ik ga hierom ook een brief schrijven naar radar en de consumenten bond omdat ik dit geen manier van doen vindt en tot op heden ten dagen NOG STEEDS AAN IETS VAST ZIT WAT IK HELEMAAL NIET WIL
Ik heb deze verandering op 29-9-2017 door toedoen v d ING bank gedaan
En nu op 13-10-2017 heb ik al de eerste kosten voor me kiezen gekregen voor de toegestuurde betaalpas DIE IK NOG NIET EENS GEACTIVEERD HEB en waarvan ik nog niet eens EEN PIN CODE HEB
Ik ben al vanaf mijn 17 e jaar klant bij ING ben inmiddels al 55 jr maar dit heb ik nog nooit meegemaakt en ben daarom aan het overwegen om na zoveel jaar toch maar eens over te stappen naar een andere bank
Ik ben zeeer ontstemd en ontzettend boos hierover

Ik hoor graag van U

Met vriendelijke groet

R Lassche

Rek nr 4251768

Ik ben tevreden als ik de toegestuurde betaalpas kan blokkeren
ik ben tevreden als ik geen kosten meer hoef te betalen voor deze pas
ik ben tevreden als de EN/OF rekening op 1 (mijn naam)komt te staan
ik ben tevreden als ik de gemaakte telefoonkosten vergoed krijg voor de vele lange durende gesprekken die ik heb gevoerd en uiteindelijk daar niks mee bereikt heb
Ik ben tevreden met een welgemeend excuus v d ING bank omdat ze
mij misleid en in een vervelende situatie hebben gebracht
DIE IK NIET WILDE EN WAAR IK NIET OM HEB GEVRAAGD
En ik EIS terugkeer naar mijn basis betaalpakket

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 13 oktober 2016 om 14:51 geantwoord

Heeft op 17 oktober 2016 om 11:19 geantwoord

Nog niet , de oplossing is aangeboden maar nog niet uitgevoerd

Bericht van ING

1 maand geleden - Hoi Rene, Ik heb zojuist de vergoeding voor je in orde gemaakt. Binnen 2 werkdagen ontvang je deze op je rekening conform de mail die ik je gestuurd heb. Vriendelijke groet, Jeroen ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door zou niet weten