Klacht: Overstap sneltrein ui Groningen naar Leeuwarden

op 21 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik moet elke dag van Groningen naar Franeker, hiervoor neem ik de sneltrein van Groningen naar Leeuwarden en stap in Leeuwarden over op de trein richting Harlingen Haven. Deze aansluiting is nogal krap, meestal red ik het rennend net. Maar de sneltrein uit Groningen heeft soms een paar minuutjes vertraging waardoor ik net de overstap mis. Letterlijk dat de trein wegrijdt op het moment dat ik op de ‘open deur’ knop druk.

Kan er tussen de treinen uit Groningen en richting Harlingen communicatie zijn wanneer de trein uit Groningen iets later is, zodat deze overstap nog mogelijk is.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 21 september 2017 om 08:21 geantwoord

Goedemorgen Sikkeg,

In je melding geef je aan dat de aansluiting vanuit Groningen naar Harlingen in Leeuwarden vaak niet optimaal is. Dit is minder fijn om te horen.Al het treinverkeer wordt geregeld door de Treindienstleiding De machinist ontvangt een sein van de verkeersleiding wanneer deze moet vertrekken. De machinist bepaald dus niet zelf wanneer de trein vertrekt. Deze kan het vertreksein niet negeren, omdat dit problemen voor het passeren van tegenliggende treinen geeft zoals vertraging. Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd en is het treinverkeer gebonden aan strenge regels en procedures. Wanneer de machinist de vertrekprocedure opstart, circa één minuut voor vertrek, worden de deuren vergrendeld. Deze procedure kan niet worden onderbroken.

Excuses voor het ervaren ongemak en hopelijk ervaar je snel verbetering op het traject. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina onder @Arriva_NL , Facebookaccount www.facebook.com/ArrivaNederland of ons online contactformulier: https://bit.ly/

^JE
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Sikkeg