Klacht: Overstap naar Youfone: doffe ellende!

op 09 augustus 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Geachte heer, mevrouw,

Wilt u mij helpen met mijn probleem met Youfone en Ziggo? Ik zit klem tussen 2 providers die naar elkaar wijzen, maar mijn probleem niet oplossen. Op 1 juli jl. heb ik telefonisch mijn mobiele abonnement bij Ziggo opgezegd, met nummerbehoud (nr-behoud). Ik kon per 1-8 overstappen. Daarna sloot ik telefonisch bij Youfone een 2-jarig contract af met onbeperkt bellen en 4 GB aan data. Met vermelding nr-behoud.

Beide providers stuurden een bevestiging, maar zonder vermelding van nr-behoud. Na het weekend vroeg ik Youfone dit in orde te maken. Zij vertelden mij dat Ziggo de datum had veranderd in 16-8. Dit bleek een fout van Ziggo, maar was niet meer te herstellen in hun systeem. Volgens Ziggo moest Youfone de aanvraag annuleren en opnieuw indienen, met verzoek dit per 1-8 te laten ingaan wegens verzachtende omstandigheden. Volgens Ziggo was het belangrijk dat Youfone ook telefonisch contact op zou nemen met hun afd Nummerportering, om te voorkomen dat het fout zou gaan. In mijn dossier staat hier een aantekening over.

Na enige tijd vertelde Youfone dat Ziggo de datum nu had veranderd naar 30-8. Ik belde Ziggo. Die wisten van niets. Ziggo’s antwoord blijft dat ik weg kan zodra zij een aanvraag ontvangen van een provider die mijn nummer overneemt. Zij houden geen klanten tegen, maar hebben geen enkele aanvraag van Youfone ontvangen.

Terug naar Youfone. Ik vroeg ze weer om telefonisch contact op te nemen met de afdeling Portering van Ziggo. Ik denk dat  Ziggo de waarheid vertelt en dat Youfone alleen een automatisch aangemaakte aanvraag indient. Hierdoor berekent de computer telkens een nieuwe datum van portering. Toen Youfone zei dat de nieuwe datum nu 14-9 werd (Ziggo weet van niets), was ik het zat.

Op 2-8  zei ik mijn abonnement bij Youfone op. Nu kreeg ik wel snel antwoord: Ik kan er niet meer van af. Het abonnement ging in op 1-7, met 14 dagen bedenktijd. Nr-behoud is wel gelukt, maar niet op de gewenste datum. Als ze nu weer nr-behoud aanvragen, is het risico groot dat ik mijn nummer verlies. Ik stuurde hun mijn Ziggo-klantnr, incl kenmerk en vroeg ze weer om telefonisch contact op te nemen met Ziggo. Geen reactie ontvangen. Vanavond maar weer een verzoek ingestuurd.

Hier heb ik tot op de dag van vandaag geen reactie meer op gekregen. Vanavond (8 juli) heb ik weer een verzoek ingediend met de vraag wanneer zij dit nu eindelijk voor mij gaan oplossen, aangezien ik kennelijk niet meer van dit contract af kom. Ik heb op zijn minst het recht om te weten wanneer mijn nummer nu eindelijk zal worden overgezet.

Het liefste zou ik van het 2-jarige contract met Youfone af komen. Als dat niet kan, dan hoop ik zo snel mogelijk te kunnen overstappen, met nummerbehoud. Daarbij zou ik het dan billijk vinden als hun aanbod om de eerste maand dan geen abonnementskosten te hoeven betalen, dan ook wordt opgeschoven naar de datum waarop het nieuwe abonnement zou ingaan.

Maar nogmaals: het liefst ben ik zo snel mogelijk bij Youfone weg!

1 week geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 week geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 week geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 11 augustus 2017 om 11:48 geantwoord

Reactie van de melder van de klacht M van der Velden

1 week geleden - Wilt u mijn klacht, nr 632503, svp niet de status opgelost geven, maar 'openstaand'? Zie mijn bovenstaande reactie.

Reactie van de melder van de klacht M van der Velden

4 dagen geleden - Geachte mevrouw, mijnheer, Mijn bovenstaande klacht is helaas als 'opgelost' geregistreerd, wat niet het geval is. Vandaag ontving ik de volgende email van Youfone: Beste mevrouw van der Velden, Ik wil je graag informeren. Zoals recent aangegeven hebben wij het onderzoek naar de problemen bij het nummerbehoud verder gezet en ook af kunnen afronden. Helaas heeft dit onderzoek geen ideale oplossing gekregen. Omdat we er wat betreft het nummerbehoud niet uit kunnen komen wat de oplossing is met het nummerbehoud van Ziggo kunnen we niet afwijken van de huidige porteringsdatum. Dit is teleurstellend want dat zal pas op 6 september zijn. Wij zijn ook gestaakt met het doen van nieuwe pogingen omdat wij niet meer het risico willen lopen dat de porteringsdatum nog verder gaan opschuiven. Mocht je nog vragen hebben, kun je reageren op deze mail of een nieuw ticket insturen via MyYoufone. Uiteraard is het ook mogelijk telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice op werkdagen (maandag t/m vrijdag) van 09.00 - 17.30 uur via het 1200 nummer (gratis) of via 088-222 9222. Ik vertrouw erop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Rinaldo Kunt u mij wederom adviseren c.q. helpen hoe ik het beste alsnog van dit tweejarige abonnement kan afkomen? Ik heb inmiddels niet meer de minste vertrouwen in deze organisatie en zij voldoen van hun kant van geen enkele kant aan hun inspanningsverplichtingen. Met vriendelijke groet, Maureen van der Velden Braillestraat 15 3822 XA Amersfoort

Heeft op 17 augustus 2017 om 11:00 geantwoord

De facto is hier door Youfone niets aan gedaan. Het enige wat zij nu nog voor mij kunnen doen, is mij niet langer aan dit abonnement vast te houden, zodat ik naar een andere provider kan overstappen.

Alle klachten die gemeld zijn door M van der Velden