Klacht: Overboeking

op 17 september 2018 over SunWeb in de categorie Online Reisbureaus

Ons vliegtuig zou binnen 12 uur vertrekken. Wij krijgen net een belletje dat de reis geannuleerd word wegens overboeking. De dingen die we vandaag nog gedaan hebben om te vertrekken binnen de korte termijn laat ik achterwege, dit zal iedereen overkomen. Wel is mijn vakantie binnenkort over en ik wil wel graag weg. Of een compensatie. Ik hoef geen gouden bergen maar het enige wat we nu horen is dat ze niks verplicht zijn. Het geld direct teruggeboekt (morgen dan) ipv over 3 dagen is wel iets waar ik ERG op hoop.

Op dit moment worden we vriendelijk te woord gestaan. Maar dit lijkt me vanzelfsprekend. Ze zijn niks verplicht zeggen ze maar zulk lullig nieuws zou ik zelf ook niet durven te brengen zonder een goedmakertje. Het is een groot bedrijf dat snap ik. Ik heb alleen maar 1x per jaar 3 weken vakantie

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SunWeb over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SunWeb in behandeling genomen

Bericht van SunWeb

2 maanden geleden - Beste meneer Ploegsma, Ten eerste wil ik graag vooropstellen dat ik het heel erg vervelend en jammer vind dat uw vakantie geannuleerd wordt wegens een overboeking. Helaas hebben wij niet genoeg gegevens van u om dit bericht door te sturen naar de desbetreffende afdeling. Graag zie ik het boekingsnummer van uw vakantie tegemoet zodat wij de verdere procedures in werking kunnen stellen. Met vriendelijke groet, Team Webcare Sunweb

Reactie van de melder van de klacht BasPloegsma

2 maanden geleden - 36533083. Mijn excuus voor de ontbrekende komma's, punten en het iets wat slordige zinsopbouw. Dat kan nooit prettig lezen.

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat SunWeb een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

SunWeb

Heeft op 18 september 2018 om 10:51 geantwoord

Beste meneer Ploegsma,

Wij begrijpen dat dit nogmaals een vervelende situatie is. De prijzen op de website hebben helaas niet juist gestaan. Wij hebben u hier binnen 24 uur van op de hoogte gebracht conform de ANVR-Voorwaarden.

Omdat wij vinden dat dit inderdaad ook een fout van ons is geweest, hebben wij u twee opties aangeboden.

U kunt ervoor kiezen om de vakantie door te laten gaan voor de prijs die telefonisch met u was besproken of om de vakantie kosteloos te annuleren.

Helaas kunnen wij de vakantie niet aanbieden tegen de prijs waarvoor u geboekt had.

Wellicht dat u nog een kijkje kan nemen op onze website van de Last Minute Tickets Desk op: https:www.lastminuteticketdesk.nl of https:www.lastminuteticketdesk.nllast-minutealgarve-carvoeiro-aparthotel-carvoeiro-2 misschien dat er toch nog iets interessants voor u er tussen staat. En hopelijk kunt u alsnog op vakantie!

Team Webcare Sunweb

Alle klachten die gemeld zijn door BasPloegsma