Klacht: overboeking

op 15 oktober 2016 over KLM in de categorie Vliegmaatschappij

Op 10 okt. j.l. de vluchtnr KL1642 (cityhoppeer, Florence naar Amsterdam om 12.20 uur genomen met boosheid. 1e deze reis heb ik inclusief met hotel en vliegticket via TUI geboekt. Tijdens inchecken kon ik dit niet zelf doen en moest mij melden bij incheckbalie, dit gedaan en daar werd mij door een vriendelijke dame medegedeeld dat ik een overboeking was. Ik was 2 uur voor vertrek op vliegveld dus op tijd en vroeg haar mij een boarding pass te geven tenslotte was ik op tijd en men was nu bezig met inchecken. Nee want ik had een goedkoop ticket was het antwoord. Een vreemde zaak dacht ik al had ik een goedkoop ticket (welke niet zo was, ik had n.l. prijsverschillen uitgezocht voor mijn vertrek naar Florence) vind ik nog dat dit geen reden is voor overboeking. Om 11.40 uur moest ik mij weer melden zei de aardige dame. Dit gedaan en wat schetst mij verbazing er staan in totaal 12 mensen als zijnde overboeking. Om 12.00 uur heb ik gevraagd of de vlucht inmiddels vertrokken was?, wij, de overboekingen, kregen n.l. nog steeds geen uitleg over de situatie. Op de desbetreffende balie lagen inmiddels wel onze boarding passes klaar, welke achteraf ik zag om 11.50 uur waren uitgeprint met seatnr. Om 12.15 uur kregen wij uiteindelijk de boarding passes. Snel door de douane en natuurlijk vertrekt vlucht later dan gepland door deze situatie. Als een van de laatsten die het vliegtuig in gestapt ben ik helemaal verbaasd, want wat schetst mijn verbazing, er zijn nog lege stoelen zowel in first- als wel in economy class over. De stewardess nog gevraagd waarom wij als overboeking waren geregistreerd, naar mijn mening kreeg ik toen van deze aardig dame toch wel zo’n beetje het domste antwoord: ” oh mevrouw dit gebeurd in de luchtvaart altijd”. 12 overboekingen, nog lege stoelen over, cityhopper?????. ik heb dan ook maar tot 10 geteld en deze aardige mevrouw verder met rust gelaten.
KLM heeft iets gedaan wat veel ergernis en onbegrip

1e - excuses

2e - KLM heeft rekening te houden met geboekte vluchten, passagiers plannen ook hun privéleven, ik weet er worden expres overboekingen gedaan maar in dit geval is het extreem en daarbij ook nog onnodig.

3e - Zijn er soms "afspraken" tussen KLM en TUI hierover dat de klant er maar de dupe van moet worden. Ook TUI ga ik hierover benaderen n.l., verder wil ik hierbij aangeven dat het dan ook niet zo moet zijn dat dit de reden is geweest van mijn ergernis.

3e -een goede en ook een zeer begrijpelijke uitleg waarom KLM dit heeft gedaan, dus dit wil zeggen waar ik nog enigszins begrip voor kan hebben.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KLM

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KLM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Draisma