Klacht: ov-fiets en meer

op 07 augustus 2016 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte heer, mevrouw,

Op 2 mei heb ik een ov-fietsabonnement afgesloten. Aangezien ik op dat moment mijn ov-chipkaart even kwijt was, heb ik hem op de ov van mijn dochter gezet. Ik had voor mezelf een dagticket gekocht en we zouden samen naar Castricum gaan en daar fietsen huren. Er stonden er heel veel en we hebben heerlijk gefietst. Goed bevallen dus. In jullie de mail van eind april stond dat je iemand anders een ov-jaarabonnement voor de fiets cadeau kon doen. Dat was op 2 mei ook de reden dat we besloten het jaarabonnement af te sluiten, want zo hadden we er samen profijt van. Dat wilde ik vorige week regelen, maar toen bleek na een telefoontje dat dat niet meer kon. Tegenvaller 1

Dan maar het ov-fietsabonnement van mijn dochter alsnog op mijn kaart zetten; dat kon volgens de medewerkster. Helaas bleek na diverse pogingen dat ik niet meer in kon loggen op Mijn NS terwijl mijn mailadres nog gewoon bestond (ik kreeg ook nog gewoon jullie nieuwsbrief per mail toegezonden. Mijn inlogmogelijkheid was alleen inmiddels verwijderd en ik kon dus niet meer op Mijn NS (door jullie reorganisatie of zoiets, was die komen vervallen terwijl ik daar niet om gevraagd had. Ik zou te lang niet ingelogd zijn geweest, maar ik had destijds wel degelijk mijn ov-chipkaart gekoppeld aan Mijn NS). Jullie zouden mijn mailadres verwijderen en ik zou na 24 uur alles weer opnieuw aan kunnen maken en kunnen koppelen. Tegenvaller 2

Overigens had ik netjes via het consumentennummer gebeld en na een halfuur aan de lijn gehangen te hebben -wachtend en pratend met een medewerkster-, kreeg ik te horen dat ze het niet voor me kon veranderen omdat ik inmiddels met zakelijk sprak. Dat heb ik zeker niet gebeld. Ik heb 030-751 51 55 gebeld! Of ik nog een keer wou bellen etc. etc. Tegenvaller 3

In de tussentijd heb ik een e-ticket proberen te activeren. Tot 4x toe heb ik al mijn gegevens opnieuw ingevoerd. Ik heb dat al zo vaak gedaan en weet heus wel hoe dat moet, maar steevast liep hij vast op mijn geboortedatum. Die zou niet ingevuld zijn, maar er stond toch duidelijk 14 nov 1964. Keurig via het venster aangeklikt. GRRR. Uiteindelijk weeeeeer de NS gebeld. Samen met de medewerkster via een omweg nog een keer alles ingevuld. Weer dezelfde fout. Tegenvaller 4. Uiteindelijk heeft zij alles nogmaals ingevuld en me een pdf gestuurd waardoor ik het ticket gelukkig wel kon printen. Meevaller 1.
Ik hoorde van mijn vriendin dat ze ook ooit problemen heeft gehad bij het invullen van een e-ticket. Zij durft ze al niet meer te kopen!!!

Na 24 uur heb ik alles opnieuw aangemaakt/gekoppeld. Gelukt. Meevaller 2

Ik zou met die vriendin 2 dagen naar Gorinchem gaan en met de fiets naar wat kleine plaatsjes daar in de buurt gaan.
Op de site van de ns had ik gecheckt of er in Gorinchem ns-verhuurfietsen waren. Ja dus. Mooi. Via deurtotdeur zou ik het fietsabonnement van mijn dochter over kunnen zetten naar het mijne. Wat is er nou simpeler dan met de inloggegevens van Mijn NS in te loggen op die van deur tot deur. Helaas. Dat ging dus niet. steeds een foutmelding. Nergens op de site kon ik vinden waar ik mij aan kon melden/kon registreren. Ik was al dat bellen met de NS inmiddels beu (en de bijbehorende wachttijden) en besloot dan maar een tientje extra te spenderen en heb nog maar een nieuw ov-fietsabonnement op mijn ov-chipkaart afgesloten. Tegenvaller 5

Komen we op Gorinchem aan (toch een redelijke plaats leek mij) blijkt dat er maar 4 verhuurfietsen zijn. Laat die nou alle 4 verhuurd zijn!!! Alle moeite voor niks gedaan. DAT was pas een TEGENVALLER!

Zo dat moest ik even kwijt. Hopelijk doen jullie hier iets mee.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Heddy Biemans

Bijvoorbeeld als ik een jaar extra ov-fiets voor niks krijg en het mogelijk wordt een fiets te reserveren zodat ik zeker weet dat ik ook een fiets ter beschikking heb als ik een heel eind gereisd heb.
Dat fouten uit de e-ticketservice gehaald worden.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over NS

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over NS nog niet in behandeling is genomen.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 11 augustus 2016 om 13:25 geantwoord

Heeft op 11 augustus 2016 om 13:35 geantwoord

Ik had binnen een halfuur een mailtje teruggestuurd naar klacht.nl om aan te geven dat ik per abuis mezelf aangemeld had bij klacht.nl en dat ik in de veronderstelling was dat ik op de site van ns.nl bezig was. Ik heb de algemene voorwaarden niet eens gelezen aangezien ik de ns-site voor ogen had. Het had niet op deze manier via jullie geregeld hoeven te worden. Ik beschouw deze actie dan ook als jullie eigen initiatief, niet namens mij uitgevoerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Heddy Biemans