Klacht: Oude wasmachine wordt niet retour genomen

op 08 september 2017 over Extra@home in de categorie Koeriersbedrijven en post

Na de bezorging van een nieuwe wasmachine die men met moeite op de 2e verdieping had gekregen werd de oude wasmachine niet meegenomen, omdat er nog water in zou zitten en ze in de auto spullen hadden staan die niet nat mochten worden. Op het tijdstip van de bezorging was ik zelf niet aanwezig, zodat ik deze opmerking van de bezorgers niet kon weerleggen, want het was voor 100% zeker dat er geen water in de machine zat!
Vervolgens heb ik een nieuwe afspraak gemaakt om de machine retour te halen. Op die dag kon ik niet zelf niet aanwezig zijn en tot mijn verbazing werd tegen mijn zoon gezegd dat ze de machine niet mee konden nemen, omdat er water in zat! (er zit geen water in de machine, want dat heb ik op video vastgelegd!)
Nu voor de 3e keer een afspraak gemaakt en als het dit keer ook niet lukt dan geef ik uit handen, want ik vind het te gek voor woorden dat de bezorgers van extra@home hier mee weg komen en dat ze vervolgens nog worden ondersteund door de klantenservice. Ik ben blij dat ik als bewijsmateriaal de video heb, want volgens mij zijn de meeste bezorgers gewoon niet in staat om de wasmachine op een fatsoenlijke naar beneden te transporteren.
9-9-2017 Update:
Er is opnieuw een afspraak ingepland om de oude machine op te halen.
Het ophaalmoment is tussen 12.00 en 15.00 uur, tot zover gaat het goed
Om 12.03 komt er een sms binnen dat de wagen niet op tijd is vertrokken en dat de ophaaltijd met 3 uur vertraagd is (beetje vreemd want online was te zien dat de wagen aan het bezorgen was)
De nieuw ingeplande tijd was tussen 17.05 en 17.35 uur
Even later werd de tijd bijgesteld naar 17.55 uur
Om 15.55 uur kreeg ik een voicemail waarin een dame mij vertelde dat de laadklep van de auto kapot was en dat de afhaaltijd daarom nog niet bekend was!
16.08 kreeg ik een sms dat de rit per direct is gestaakt en dat ik vanaf volgende week dinsdag een nieuwe afspraak in kan plannen!!!

Welke smoesjes kun je nog meer verzinnen om oud witgoed niet op te halen? Een standaard smoes is dat er nog water in de machine zit en als dat niet lukt dan worden er zoveel afspraken verzet en/of gecancelled dat de consument het maar opgeeft.
Ook begrijp ik niet dat de Media Markt nog steeds zaken doet met extra@home, het lijkt ze niets te interesseren dat een consument zich op deze manier zwaar belazerd voelt en in het vervolg liever iets bij een ander bedrijf koopt dan dat ze zich op deze manier voor de gek laten houden.
Het wordt tijd dat de Consumentenbond hier aandacht aan gaat besteden, want ik zal beslist niet de enige zijn die problemen heeft met de leveringen van extra@home.

Grappig, krijg zojuist een sms je binnen met de tekst: “Geachte klant, Uw bezorger heeft vertraging opgelopen. Onze excuses voor het ongemak, extra@home 16.34 uur”
Hoezo vertraging? De afspraak wordt niet nagekomen.

Om 16.58 uur contact opgenomen met extra@home of de ophaling daadwerkelijk niet door ging en inderdaad de ophaling ging niet door!
Toen ik zei dat dit al de derde keer was dat we er voor thuis gebleven waren, kreeg ik als antwoord dat ik ook een lokale oud ijzerboer op kon bellen om de wasmachine op te halen!
Gezien dit antwoord ben ik reuze benieuwd hoeveel witgoed extra@home jaarlijks levert en hoeveel ze innemen. Want het retour geven van witgoed wordt door extra@home nagenoeg onmogelijk gemaakt, met name als het witgoed op een verdieping staat!

Als de wasmachine wordt opgehaald en extra@home erkend dat de dienstverlening beter moet

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Extra@home over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Extra@home in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Extra@home een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Extra@home

Heeft op 20 september 2017 om 14:39 geantwoord

Beste meneer van den Berg,

Bedankt voor uw bericht.

Onze excuses dat uw zending niet op de gewenste datum is afgehaald.

Helaas had de chauffeur op 9-9-2017 autopech. De laadklep was inderdaad stuk. Er is nog geprobeerd deze te maken, maar dit is niet gelukt.

Volgens onze informatie is het apparaat op 11-9-2017 bij u afgehaald.

Wij gaan ervan uit u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Extra@Home Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Jan2025