Klacht: Opzegging via website lukt niet, dus betaal je maanden extra!

op 25 juli 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Eind november 2015 heb ik via de website mijn abonnement opgezegd. Aangezien dit de snelste mogelijkheid was, (langs gaan, bellen of mail was niet mogelijk stond in voorwaarden)
Na het formulier verzonden was kreeg ik op de website een melding dat ze de bevestiging langer zou duren dan normaal, aangezien ze het erg druk hadden. (we hebben toen tegelijk opgezegd mijn partner en ik) Ik heb er verder niet over na gedacht en ging er vanuit dat vanaf eind December mijn abonnement gewoon opgezegd zou zijn. (We zijn toen verhuist)
in Januari schreef basic fit opeens weer geld af en kreeg een bevestiging dat mijn abonnement per eind Februari zou eindigen. (nadat ik een mailtje had gestuurd dat ik graag bevestiging wilde dat mijn abonnement was beëindigd) Ik heb ze gebeld, dit zou foutje zijn geweest, dus heb ik geld terug geboekt. het zou nu opgelost zijn.
Per februari werd er weer geld afgeschreven, weer gebeld gevraagd wat er aan de hand was. Excuses en het zou opgelost worden.
Daarna kreeg ik opeens email van incasso dat bedrag van 38,42euro plus 40euro incasso betaald diende te worden.
Mijn partner heeft gebeld, situatie uitgelegd, kregen er geen spelt tussen want tja ik had immers geen bewijs van November.
Om van al dit gezeik af te zijn hebben we toen overlegd dat we die 38,42euro maar wel zouden betalen voor mijn opzegging, (die van mijn partner was wel direct goed gegaan blijkbaar)
Maar dat ik die incasso kosten niet zou betalen.
Nu maanden later, kreeg ik weer een bericht van incasso bureau dat ik dit nog wel diende te betalen!

Ik heb dit zelf opgelost met het incasso bureau, ze waren zo snel met hun oplossing, dat ik er vanuit ga dat ik het gevoel heb dat Basic Fit er echt een zooitje van maakt, met zijn klanten en hun Incasso bureau.
Ik zou niemand aanbevelen om bij basic fit te gaan sporten, (apparaten zijn ten eerste lang en vaak stuk, en als je dus wil opzeggen, ben je nog maanden bezig om het voor elkaar te krijgen, plus 1 maand opzegtermijn worden er eerder 3!

Ik verwacht dat ze hun administratie eens goed oplossen, want debiteuren administratie weet nergens van, of kan geen kosten zien. Dan moet je met klantenservice bellen, ene geeft aan het is een foutje is opgelost terwijl aan de andere kant je gewoon extra maanden en incassobureau op je nek krijgt) Ik wil een nette afhandeling, want ik heb me aan de voorwaarden gehouden maar moest toch 2 maanden extra abonnements geld betalen voor NIETS!

Ik wil een nette afhandeling, want ik heb me aan de voorwaarden gehouden maar moest toch 2 maanden extra abonnements geld betalen voor NIETS! Daarnaast heb ik zo vaak moeten bellen om het af te handelen (terwijl ik per eind December in het buitenland woon), en elke keer zou het opgelost zijn, wat nooit het geval was. Zo moeilijk moet het toch niet zijn?

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 25 juli 2016 om 09:04 geantwoord

Beste Candice,

Bedankt voor je bericht.

Uit jouw bericht begrijp ik dat jij jouw lidmaatschap hebt opgezegd in november. Het klopt dat het wat langer kan duren alvorens er een reactie kan komen, wel hanteren wij ten alle tijden de datum waarop de e-mail is binnengekomen. Als jij dus kan aantonen in november te hebben opgezegd, aangezien het lidmaatschap van jouw partner wel is opgezegd, kan het met terugwerkende kracht nog voor jou worden verwerkt.

Je mag het bewijs van eerder opzeggen doorsturen naar social@basic-fit.com.

Nathalie van Basic-Fit

Heeft op 25 juli 2016 om 11:50 geantwoord

Beste Nathalie van basic fit, zoals je kan lezen in mijn bericht, ik heb via het contactformulier op de website mijn abonnement opgezegd! Ik heb dus geen mail gestuurd. Dit was toen enige mogelijkheid.
Het is heel leuk dat ik nu bewijs moet leveren terwijl jullie toentertijd na dat ik het bericht had verzonden een tekst op de website kreeg dat jullie het te druk hadden om direct een bevestiging te sturen dat het langer zou duren dan gebruikelijk was. (Hoeveelheid tijd dat het zou duren was niet aangegeven) daarna mocht ik er zelf weer achteraan.
Heel eerlijk Nathalie ik werk in de hospitality industrie en kan ik je vertellen dat ik nog nooit zon 'onklantvriendelijk' bedrijf heb mee gemaakt. Dit ligt niet aan jou persoonlijk. De oplossingen die concreet geboden waren in die periode vanaf januari zijn nooit na gekomen(dat het opgelost zou worden) en oplossing die je nu aangeeft, is ook geen oplossing want als ik dat had gekund had je deze per januari al gehad!

Alle klachten die gemeld zijn door Nicoise