Klacht: opzegging overeenkomst

op 17 juli 2012 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

telefonisch heb ik een verhuizing doorgegeven en teven verzoek tot eindafrekening voor mijn oude adres. ik had destijds aangegeven het laatste voorschot niet te zullen betalen omdat we zouden verrekenen bij de eindafrekening. Dat leek mij logisch en zo hoef ik niet onnodig te betalen.
op 5 juli krijg ik echter een voorschotnota met herinneringskosten van 10 euro omdat ik reeds eerder een herinnering heb ontvangen. Dit is echter absoluut niet waar. ik heb aan de lijn uitgelegd dat ik de eindafrekening zou afwachten en de medewerkster vond dat goed. Ik heb expliciet vermeld geen voorschotten te zullen betalen.

ook staat er in de aanmaning dat er op 22 december 2011 een bedrag van 0.46 euro open stond ( dit heb ik nooit geweten en als ik dit geweten had zou ik dit onmiddellijk hebben betaald gezien het zeer geringe bedrag) en 15 aanmaakkosten bovenop kwamen. ik wil eerst voorop stellen dat ik dit bedrijf heb gemachtigd om geld automatisch van mijn rekening af te schrijven, zij waren dus bevoegd om dat bedrag van mijn rekening af te schrijven. dat hebben ze blijkbaar niet gedaan en mij pas 7 maanden later met de neus op de feiten drukken en 15 bovenop gooien. ik vind dit zo schandalig voor woorden. ik zie dit als een soort legale diefstal. middels een administratieve kunstgreep worden klanten ten onrechte van hun geld beroofd. omdat vele niet kritisch denken en naif zijn betalen ze meestal het totaalbedrag. Zo haal het bedrijf gerust miljoenen binnen. dit gebeurd ook in de telecom branche. ik vraag me af waarom het geld niet gewoon is overschreven is en waarom ik al die tijd geen bief heb gehad.

Gewenste Oplossing:

zowel de herinneringskosten van 10 euro als aanmaankosten is onrechtmatig. in de brief blijkt dat ik eerder herinnering heb ontvangen.dit is niet het geval. hetzelfde geld voor de vordering van 0.46 cent.

ik vind dit zo hufterig dat ik te nimmer de extra kostel zal betalen al zou het betekenen dat we dit geval bij de kantonrechter moeten uitvechten. Ik heb al ruim 3 jaar klant bij jullie en heb altijd alles netjes betaald. mocht dit voorval niet tot het gewenste resultaat leiden dan zal ik overstappen naar een fatsoenlijke leverancier.

mijn oplossing zier er als volgt uit. ik wacht het eindinspectie af waar de kosten van 0.46 euro worden toegevoegd. mocht er een tekort zijn dan zal ik dat uiteraard betalen maar ik ga geen extra kosten t.w.v. 25 betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 31 augustus 2012 om 11:35 geantwoord

Geboden Oplossing:

wij hebben de klant een mail verzonden met de oplossing

Alle klachten die gemeld zijn door tmustafazade