Klacht: Opzegging lidgeld en domiciliëring

op 09 september 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste,
Als je lid wil worden om te gaan sporten bij Basic Fit, word je verplicht een domiciliëring aan te gaan. Bij het stopzetten van de domiciliëring wordt je lidgeld verder doorgerekend + een extra maand toegevoegd (wat zij opzeg noemen). Ik begrijp heus wel dat je je lidgeld moet opzeggen maar dat je daarvoor ook nog eens een extra maand moet bijbetalen kan echt niet.
En dat er een domiciliëring wordt ingezet, vind ik ook niet kunnen. Ik zou dit soort lidgelden (fitnessclubs) gewoon maandelijks willen betalen.
Ik zou nu 84€ moeten betalen.
Isabelle De Maesschalck

Indien ik dit bedrag niet hoef te betalen (ik kwam sinds midden augustus niet meer fitnessen), zal ik in de toekomst zeker overwegen om terug naar Basic Fit te komen en mijn lidgeld zoals voordien per maand te betalen. Indien niet zal Basic Fit een klant kwijt zijn en veel negatieve reclame rijker.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

Basic Fit

Heeft op 09 september 2016 om 15:46 geantwoord

Beste Isaballe,

Bedankt voor je bericht.

Wij hebben verschillende lidmaatschappen bij Basic-Fit. Lidmaatschappen waarbij enkel betaling via domiciliering gedaan kunnen worden en lidmaatschappen die via je bankkaart betaald kunnen worden.

Als jij via domiciliering wilt betalen is dat een keuze. Wij hanteren een opzegtermijn van 1 kalendermaand. Dit hebben wij ook opgenomen in onze algemene voorwaarden.

Het openstaande bedrag van €83,94 dient nog betaald te worden. Jouw lidmaatschap stopt per 1-11-2016.

Dustin van Basic-Fit

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Isabelle.dema