Klacht: opzegging en ingangsdatum opzegging

op 30 juni 2017 over Telegraaf in de categorie Kranten - Landelijk

Onderstaande tekst heb ik op 20 juni j.l. gemaild naar de telegraaf met een reminder op 28 juni j.l. Tot op dit moment nog geen reactie mogen ontvangen, vandaar ik het bij jullie probeer. De tekst spreekt volgens mij voor zich.

——————————–
Beste heer/mevrouw,

Gisteravond heb ik rond 20:45uur een telefoontje ontvangen van een de medewerkers van de Telegraaf i.v.m. de opzegging welke ik schriftelijk gedaan heb.
Tot mijn verbazing werd in dit gesprek aangegeven dat mijn opzegging pas in zou gaan per 26 april 2019!!. Mij werd verteld dat ik akkoord zou zijn gegaan met een abonnement van 2-jaar en deze was afgesloten in begin april 2017.
Dit zou mij per mail doorgestuurd zijn en ik had hier +/- 2-weken de tijd voor om bezwaar op in te dienen. Aangezien ik dit niet gedaan zou hebben is er een abonnement tot einde april 2019…..
Ik heb tijdens het telefoongesprek van gisteravond aangegeven dat ik eind maar of begin april j.l. telefonisch ben benaderd door iemand van de Telegraaf en mij een aanbieding gedaan heeft om mijn lopende abonnement uit te breiden met de toezending van de krant doordeweeks tegen een gering bedrag. Tevens heeft hij aangegeven dat ik direct kon stoppen als het me niet beviel om wat van reden dan ook. Hij heeft te nimmer aangegeven dat het een abonnement van 2-jaar betrof en ik deze verbintenis minimaal een maand vooraf diende op te zeggen, anders zou het verlengd worden. Indien hij dit zou hebben vermeld had ik absoluut geen gebruik gemaakt van de aanbieding!!!!
Ik heb dit in het gesprek van gisteravond aangegeven en deze heer verweest constant maar naar de verzonden mail. Echter heb ik geen mail ontvangen en heb hem gevraagd om de leesbevestiging. Echter ging hij hier niet op in en ook op het verzoek om de mail (nogmaals) te sturen danwel het verzoek om de bevestigingsopname die t.z.t. gemaakt is bij het uit breiden van het abonnement. Al bij al wordt ik geconfronteerd met een niet wenselijk abonnement tot einde april 20149, wat mij onbekend is en de Telegraaf vind het blijkbaar normaal om een “klant” zo tegen de muur te zetten zonder bewijslast. Zou deze er zijn, blijkbaar mag ik daar niet over beschikken, danwel kunnen aantonen dat er andere afspraken gemaakt zijn dan Telegraaf beweerd. Blijkbaar moet ik zelf voortaan zelf de gesprekken opnemen.!! Het gesprek van gisteravond is dan ook niet prettig geëindigd.

U zult begrijpen dat ik niet akkoord ga met einde abonnement tot einde april 2019 en verneem graag asap uw standpunt in bovenstaand, danwel wil ik op korte termijn beschikken over de gevraagde stukken zoals de gesprekopname, de bevestigingsmail en de ontvangst/lees-bevestiging van betreffende mail.

Hopelijk lukt het om binnen 10 dagen te reageren aangezien het mijn voorkeur heeft om het in 1e instantie het rechtstreeks met de Telegraaf op te lossen. In afwachting van uw reactie en met vriendelijke groet
———-

Beëindiging abonnement per 12 juli 2017. Ik heb per 12 juni 2017 opgezegd. Een maand opzegging lijkt me normaal.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Telegraaf over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Telegraaf in behandeling genomen

Bericht van Telegraaf

2 maanden geleden - Geachte heer Vervoort, Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend dat deze situatie is ontstaan wat betreft de duur van het abonnement en de mogelijkheid tot opzeggen. Ik ga de bevestigingsmail voor u opvragen en nakijken of ik de opname van het gesprek nog kan opvragen. Zodra ik hier antwoord op heb neem ik contact met u op. met vriendelijke groet, BR~Webcare Team

Alle klachten die gemeld zijn door Wim Vervoort