Klacht: opzegging contract

op 16 januari 2014 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste,

Onder algemene voorwaarden bij het contract van basic fit wordt verwoord:

” 7. Beëindigen lidmaatschap.
7.3 het,door het clublid voortijdig beëindigen van de overeenkomst is enkel mogelijk op medische gronden of bij het verhuizen buiten een straal van 15 km van een Basic Fit club. Hierbij is respectievelijk een doktersverklaring of een bewijs van inschrijving in de gemeente vereist”

Na mailcontact werd mij al snel duidelijk dat aan deze voorwaarden niet voldaan worden. Ik verhuis binnenkort naar Senegal in Afrika. Volgens mijn weten is dit 5676 kilometer verwijderd van mijn basic fit club en daar ter plaatse is geen dergelijk fitnesscentrum ter beschikking. Bovendien wordt reclame gemaakt om ‘maandelijks’ te sporten maar bij aanvang van contract wordt, zonder mondeling op de hoogte gesteld te zijn, een jaarlijkse domicielering afgesloten. Ik ben absoluut niet tevreden met de werking van dit bedrijf en naar horen ben ik niet de enige. Ik wens mijn contract nog deze maand af te sluiten.

Ik wens mijn contract zo snel mogelijk op te geven.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 20 januari 2014 om 16:07 geantwoord

Betreffende geeft aan ze het lidmaatschap wilt beëindigen wegens haar verhuizing naar het buitenland. Als de betreffende daar een schriftelijk bewijs van kunt tonen (kopie van in-uitschrijving gemeente), zullen wij het lidmaatschap met van in achtneming van het bewijs het lidmaatschap met een opzegtermijn van 1 volle kalendermaand beëindigen..

Alle klachten die gemeld zijn door delphinep