Klacht: Opzegging

op 04 augustus 2016 over KPN in de categorie Alles-in-1

Bij deze de aan KPN verstuurde brief.
In april hebben wij het abonnement bij uw bedrijf beëindigd. De bevestiging hiervan hebben we per 27-04-2016 ontvangen (zie bijlage 1). De einddatum vermeld bij “Mijn KPN” is 02-06-2016.
Omdat de Sim-Kaart niet per vervaldatum gedeactiveerd was en we ook geen verdere schriftelijke bevestiging ontvangen hebben, zoals vermeld in uw bevestigings-mail van 27-04-2016, hebben we diverse keren contact opgenomen met uw “Klantenservice”. Helaas 15-06-2016 ontvingen we weer een nota met de abonnementskosten van 01-06-2016 tot 30-06-2016. Deze hebben we alsnog onder protest betaald omdat er een creditnota beloofd was.
In plaats van een creditnota ontvingen we een nieuwe nota met onterechte abonnementskosten over de periode 01-07-2016 tot 31-07-2016. Onterecht omdat er geen abonnement meer was.
Dit bedrag is door u niet geïncasseerd. Ervan uitgaande dat u dit zou verrekenen met de reeds diverse keren beloofde creditnota zijn we ervan uitgegaan dat onze klachten bij de desbetreffende afdeling aangekomen en begrepen waren. En aangezien de nota onterecht was hebben we ook zelf geen overboeking gedaan.
Wat schetst onze verbazing: Op 03-08-2016 valt er een “Eindafrekening” met incassodreiging in de bus. Het betreft de nota over de onterechte periode 01-07-2016 tot 31-07-2016 zijnde € 24,50.
Toch maar weer gebeld met uw “Klantenservice”. De reeds diverse keren beloofde Creditnota zou per 15-08-2016 volgen. Aangezien wij vele malen, telefonisch en via uw mailsysteem, gereageerd hebben en ook gebleken is dat de opzegging door uw bedrijf niet correct verwerkt is en we ook het vertrouwen door alles in uw bedrijf verloren hebben wachten we eerst de creditnota van ca. € 70,00 (dit zou inclusief de genoemde € 24,50 zijn) af alvorens tot overboeking over te gaan.

Kort terugkomend op uw “Eindafrekening”. U dreigt met het inschakelen van een incassobureau.
Knap: vooral te bedenken dat er sprake is van een onterechte factuur.
Mocht u hiertoe besluiten zullen wij van onze kant ook een nota indienen ter vergoeding van de tijd die we in dit probleem hebben moeten steken, de brief- en portokosten enz.

Door de definitieve afhandeling van de zaak, het versturen van de creditnota en vooral niet meer dreigen met een incassobureau terwijl het een beëindigd abonnement betreft.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KPN

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KPN nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Maritva