Klacht: Opzeggen simpel onmogelijk

op 03 augustus 2016 over Simpel in de categorie Mobiele Telefonie

Ik wil simpel opzeggen per 01-09-2016 of zoveel eerder als mogelijk.
Reactie simpel: U heeft een contract tot 01-07-2017. Dit heb per 27-07-2016 gedaan.

Ik ben dus zeer ruim op tijd met opzeggen, maar simpel weigert contract op te zeggen. Bij wet is vastgesteld dat je na eerste contract-periode maandelijks op kunt zeggen

Simpel per 01-09-2016 opgezegd is

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Simpel over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Simpel in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Simpel een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Simpel

Heeft op 03 augustus 2016 om 11:35 geantwoord

Beste heer Beniest,

In uw melding geeft u aan dat u van mening bent dat uw abonnement inmiddels maandelijks opzegbaar is.

U bent echter een nieuwe verbintenis met ons aangegaan voor 24 maanden op 26-6-2015. U heeft toentertijd uw bundel gewijzigd in combinatie met een verlenging. Dit hebben wij u ook per e-mail hebben bevestigd. Het is niet mogelijk om uw abonnement te verlengen zonder dat u zelf de bijbehorende voorwaarden accepteert, hetgeen u dus heeft gedaan.

U kunt uw abonnement op dit moment dus niet maandelijks opzeggen. Per 01-07-2017 bent u contractvrij en is uw abonnement maandelijks op te zeggen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Casper

Simpel

Heeft op 03 augustus 2016 om 11:39 geantwoord

Initiele contract is van 2012, dit betekent na verlopen van dit contract automatische verlenging per maand en dus per maand opzegbaar, Dit is bij wet zo geregeld sinds 2009.

Dus simpel zaken regelen zoals je met een klant hoort om te gaan, niet waar simpel? simpel toch? Of is het toch niet zo simpel bij simpel en is voor toekomstige klanten beter idee om simpel ergens anders abonnement af te sluiten en simpel simpelweg te ontwijken?

Bericht van Simpel

1 jaar geleden - Beste heer Beniest, Bedankt voor uw bericht. Uw stelling dat wij de wet overtreden is ongegrond daar u zelf uw abonnement heeft verlengd. U heeft de bijhorende voorwaarden geaccepteerd, waardoor u de nieuwe contracttermijn van 24 maanden heeft geaccordeerd. De initiële startdatum is daardoor niet meer relevant in deze. Uw verzoek zal dus niet worden ingewilligd en ik ga ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, ​Casper​ Simpel klantenservice

Reactie van de melder van de klacht basbbbb

1 jaar geleden - Ik ben simpel. per 01-09-2016 ontvangt u geen betalingen meer van mij. Simpel weg bij wet geregeld dat precies de constructie waar u mij probeert aan te houden niet meer mogelijk is. Ik had simpelweg die tekst niet eens gezien ivm standaard bevestiging. Het is (ook bij wet) niet zo simpel om je recht weg te tekenen, Ook ik heb de zaken nagekeken, pas achteraf komt u met bericht dat contract voor twee jaar is na lokkertje van "verdubbeldagen" waarbij NIET bij staat dat u wilt vastleggen voor twee jaar. Dat is dus regelrechte misleiding dat u gepleegd heeft in 2015. Daardoor geld de termijn van 2 jaar dus niet. Proberen op slinkse wijze op 2 jaar contract te houden terwijl ik al ongeveer 4 jaar bij simpel zit is simpelweg onbeschoft. U heeft mij dus niet voldoende geïnformeerd en Casper van simpel u werkt bij klantenSERVICE. Wat dacht u van service verlenen en simpel weg contract stop te zetten? U heeft pas mij voldoende geïnformeerd wanneer op nette wijze contract stop gezet is per 01-09-2016. klantenSERVICE is service verlenen die redelijkerwijs verwacht kan worden van een bedrijf dat zichzelf presenteert als dienstverlenend en flexibiliteit en klantvriendelijkheid. Of heb ik het mis en staat Simpel niet voor dienstverlenend, begripvol?

Alle klachten die gemeld zijn door basbbbb