Klacht: opzeggen lidmaatschap

op 02 mei 2017 over SeniorWeb.nl in de categorie Opleidingen en cursussen

Mijn moeder van 77 heeft haar lidmaatschap vorig jaar telefonisch opgezegd. Daar is niet schriftelijk op gereageerd en zij heeft gedacht dat het geregeld was. Vervolgens krijgt ze begin dit jaar een verlengings acceptgiro. Seniorweb verlengt het lidmaatschap dus weer automatisch en stuurt pas gedurende het lopende jaar een acceptgiro. Dus te laat voor mij om te reageren want als je het lidmaatschap wilt opzeggen, kan pas aan het eind van het lopende jaar. Seniorweb motiveert dit door te schermen met het verenigingsrecht, waarin dit i.t.t. het consumentenrecht wel toegestaan zou zijn. Voor het opzeggen of stilzwijgend verlengen van lidmaatschappen bij verenigingen geldt andere wetgeving, namelijk de regels van het verenigingsrecht. De regels over het opzeggen of stilzwijgend verlengen zijn terug te vinden in de statuten van een vereniging. De statuten worden door de vereniging zelf bepaald.Maar deze statuten zijn niet op de site te vinden. Seniorweb is echter helemaal geen vereniging, althans weigert dit om aan te tonen dat zij dit zijn. Dit is misleiding van de zwakkere in onze samenleving in deze branche, de ouderen die niet goed weten hoe met internet om te gaan.

Als ze de opzegging inderdaad per 2016 aannemen en de contributie voor 2017 laten vervallen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar SeniorWeb.nl over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door SeniorWeb.nl in behandeling genomen

Bericht van SeniorWeb.nl

5 maanden geleden - SeniorWeb is wel degelijk een vereniging. De Wet van Dam is niet van toepassing op een vereniging. Overal publiceren wij dat telefonisch opzeggen niet mogelijk is. Sorry maar de statuten staan wel op de website van de vereniging.

Alle klachten die gemeld zijn door niettevredenklant2000