Klacht: Opzeggen contract

op 03 mei 2017 over Tele2 in de categorie Alles-in-1

Na meerdere contacten met Tele2 via de telefoon, privéberichten van Facebook en op Facebook zelf, daarnaast nog een vergoedingenformulier ingevuld en diverse klachtenformulier over hetzelfde onderwerp.

Op 7 maart 2017 heb ik een nieuw abonnement bij Telfort afgesloten en zij zouden mijn abonnement stopzetten bij Tele2. Dat hebben ze ook gedaan. Maar omdat bleek dat het om een glasvezel abonnement ging en ik geen glasvezel had is deze gecanceled. Na diverse gesprekken met Telfort afgesproken dat zij glasvezel bij mij zouden aanleggen. Dus toch weer akkoord gegaan met het voorstel. Telfort vertelde mij dat ik wel zelf mijn abonnement moest stopzetten. En dat heb ik dan ook op 10 maart 2017 gedaan. Bewust op heb ik daar een paar dagen tussen gezet, voordat de opzegging zou overlappen met de aanmelding van Tele2.

Na mijn opzegging ben ik onbekend gebeld door Tele2 op 10 maart 2017 om 11.31 uur en om 16.19 uur met de vraag waarom ik opstapte. Dit uitgelegd. En bij het tweede telefoontje doorgegeven dat ik al iemand gesproken had. Ik ga er dus van uit dat mijn abonnement op 10 april zou stoppen met een maand opzegtermijn.

Op 20 april 2017 krijg ik van Tele2 een factuur binnen dat ik tot 30 april moet betalen. Ik bel op. Blijkt er niets in het systeem te staan. Niets van een opzegging. Zij kan het alleen stopzetten per 25 april. En anders een vergoedingenformulier invullen. Ook de vraag waarom ik 28 euro aan heraansluitingskosten moet betalen terwijl ik niet ben afgesloten. Normaal kreeg je een mail met een Ideal link, tegenwoordig alleen per post!

Deze laten invullen door een collega van haar. Op 21 april 2017 word ik gebeld dat er niets in het systeem staat en dat het stopzetten vanaf 25 april pas ingaat.

Vervolgens allemaal gesprekken gehad. Continue de vraag gesteld waarom ik de dupe ben van een fout dat zij hebben gemaakt. Waarom die twee telefoongesprekken niet zijn genoteerd om mijn opzegging te noteren? Vraag gesteld of zij dan die twee momenten willen uitzoeken dat zij mij gebeld hebben, aangezien ik dat niet kan vinden ivm afgeschermd nummer? Klachtenafhandeling wil ik alleen per mail omdat ik dan zeker weet dat het genoteerd word. En dan word ik toch nog gebeld. Ze zeggen zelf dat als in inderdaad blijkt dat ze mij gebeld hebben dat het nog geen opzegging is van mijn afmelding.
En vragen mij heb je geen mail gehad van je opzegging via Tele2. Nee, maar heb ook geen mail gehad dat de opzegging van Telfort is geannuleerd (evenals de betaallinkjes die je voorheen kreeg als je niet op tijd betaald hebt).

Ik vind dat ik moet betalen waarvan ik gebruik maak. Niet waar ik geen gebruik van gemaakt heb. Alleen na de gesprekken op elke manier, waarbij ik nog net niet wordt uitgemaakt voor leugenaar, vind ik dat ze de rekening nu helemaal mogen schrappen. Tenzij er een keer een antwoord komt waar ik naar mijn mening recht op heb.

- Heraansluitingskosten van de rekening af
- Abonnement stoppen per 10 april ipv 25 april
- Een vergoeding van het feit ik eigenlijk word uitgemaakt voor leugenaar
- Laat ze uitzoeken of ze mij wel of niet gebeld hebben op die twee tijdstippen

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tele2

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tele2 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Stefferd