Klacht: Opzeggen abonnement zonder medewerking Basic Fit

op 19 september 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Afgelopen woensdag 14 september 2016 heb ik een e-mail verstuurd naar de klantenservice van Basic Fit dat ik mijn abonnement wil opzeggen. Op 29 augustus 2016 heb ik mij ingeschreven bij Basic Fit omdat ik graag wil sporten.

Nu is het zo dat ik bericht heb gehad van het UWV dat ik geen recht heb op een ww-uitkering. Dit betekend dat mijn financiële situatie er nu gigantisch op achteruit gaat. Zelfs zo erg dat wij met een huishouden van 2 personen nog maar 60 euro per maand overhouden voor boodschappen, ik denk dat de meeste mensen wel begrijpen dat dit niet te doen is. Nou Basic Fit dus niet want zij blijven wanhopig vasthouden aan hun zogenaamde voorwaarden. Ik kreeg geen greintje begrip! Basic Fit komt hierin totaal niet tegemoet, althans in ieder geval Jimi van de klantenservice niet.

Ik sta nog maar zo kort ingeschreven. Het is te zot voor woorden dat Basic Fit niet tegemoet komt naar iemand die in de financiële problemen dreigt te komen.

Nu heb ik natuurlijk zelf wel wat onderzoek gedaan en ben ik erachter gekomen dat mijn abonnement pas in gaat op het moment dat ik een betalende klant wordt. Dit is op 1 oktober 2016. Omdat ik tot oktober 2016 gratis mocht sporten. Ik kreeg in de e-mail ook als antwoord dat mijn abonnement op 1 oktober 2017 stop gezet kon worden.
Dit betekend dus, aangezien wij nog in september zitten, ik technisch gezien nog helemaal geen abonnement heb!

Ik wil graag een fatsoenlijke, menselijke oplossing en bovenal wat begrip! Wat ik totaal niet heb gekregen van Jimi van de klantenservice.

Als bijlage al het tot nu toe e-mail verkeer met de klantenservice

Als mijn zogenaamde abonnement per direct wordt beëindigd en niet pas over een jaar.

Daarbij wil ik een menselijke, fatsoenlijke en begripvolle reactie!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 19 september 2016 om 15:51 geantwoord

Beste Esmee,

Bedankt voor je bericht.

Ik vind het vervelend om te moeten vernemen dat jouw financiële situatie het niet toelaat om het lidmaatschap te financieren. Tijdens jouw inschrijving ben je akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden. Hierin staat aangegeven op welke gronden het lidmaatschap eventueel vroegtijdig kan worden beëindigd. Helaas valt jouw situatie hier niet onder, jouw lidmaatschap wordt daarom ook niet vroegtijdig beëindigd.

Je kunt het lidmaatschap eventueel overdragen aan een ander persoon. Hiervoor dienen jullie beiden naar de club te komen om voor de overdracht te tekenen.

Nathalie van Basic-Fit

Heeft op 19 september 2016 om 17:02 geantwoord

Ten eerste is mijn \"lidmaatschap\" nog niet eens in gegaan.
Ten tweede heb ik geen enkel contract getekend met mijn handtekening. Een inschrijf formulier via internet is geen contract. Dit zou dus betekenen dat ieder willekeurig persoon op ieder willekeurige naam een abonnement kan afsluiten bij jullie en dat dit op geen enkele manier vroegtijdig opgezegd kan worden. Jullie hebben geen kopie van mijn bankpas en geen kopie van mijn ID-bewijs. Dus nogmaals, met deze redenen erbij heb ik nog steeds geen contract bij jullie.

Je gaat er niet eens op in dat ik zeg dat mijn abonnement pas in zou gaan op 1 oktober. Nogmaals technisch gezien nog steeds geen abonnement.

Wat snappen jullie er nou niet aan dat ik dit niet meer kan betalen???? Ik vind het echt schandalig dat Basic Fit zo onmenselijk is.

Toch maar even bij de rechtsbijstand gaan informeren wat een \"contract\" zonder kopie ID/bankpas en handtekening voorstelt. En even informeren wat mijn rechten zijn in dit geval. Naar mijn idee sta ik hier gewoon in mijn recht.

Alle klachten die gemeld zijn door meetje88