Klacht: Hanteren opzeg-termijn van een maand terwijl helft van mijn lessen vervalt

Thenu op 24 februari 2020 over Optisport in de categorie Sportclub/-school

Ik ben lid geworden van Optisport Alexander omdat ik dan goedkoper kon trimzwemmen. Optisport besloot echter vorige week naar buiten te brengen dat het deze week de helft van de trimzwem-lessen die ik volg te verminderen van 8 naar 4 en filiaalmanager gaat niet akkoord met ontbinden contract zonder opzegtermijn van een maand. Ik ben niet in de gelegenheid gebracht eerder op te zeggen omdat de informatie over deze verandering door hem pas vorige week gegeven werd. Hierdoor zijn lessen die normaal los rond de 5 euro kosten ineens bijna 10 euro en betaal dus 4 keer dubbele kosten zonder dat ik in de gelegenheid gebracht ben om op tijd hierop te reageren door op tijd uit te schrijven. Ik moet nu dus een maand doorbetalen, terwijl de helft van de lessen waar ik voor kwam niet meer gegeven worden.

In feite bij zouden 3 oplossingen kunnen.
1 als maand opzegtermijn niet wordt gerekend.
2 als ik na mijn opzegging wel nog een maand doorbetaal, maar wel alsnog de 8 lessen krijg waar ik voor betaald heb. Dit mag ook door 4 lessen in komende opzegmaand en 4 in de maand er na.
3 als de 8 lessen alsnog gewoon gegeven worden in die maand. In het geval dat er gewoon 8 lessen in de avond gegeven worden wil ik overigens gewoon lid blijven.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Optisport over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Thenu

1 jaar geleden - Optisport blijft na overleg de lessen geven omdat er meer mensen waren die de lessen wilden behouden dan voorzien. Hiervoor ben ik speciaal opgebeld. Ik blijf dus lid en ben heel erg blij dat ik kan blijven sporten, want ik was al 4 jaar tevreden klant. Heel erg fijn dus! ­čÖé

Alle klachten die gemeld zijn door Thenu