Klacht: Optijd vertrekken lijkt onmogelijke taak

op 17 oktober 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Beste Arriva,

Tot mijn allergrootste spijt ben ik helaas genoodzaakt om een klacht in te dienen.
Dat Arriva bij de overname van connexxion heeft bedacht dat er nog maar eens in het uur een bus door het pitoreske Valkenburg rijdt is tot daaraan toe. Naar mijn mening volslagen belachelijk en zeer frustrerend maar goed, wij als boerendorp hebben te dealen met wat de grote bazen ons opleggen. Toch zou u in deze situatie van eens in het uur een bus toch op zijn minst kunnen verwachten dat deze zeldzame busritten aan al uw gemakken voorzien en u op geen enkel gebied in de steek wordt gelaten. U voelt hem al aankomen, dat is niet het geval, anders had ik de kostbare tijd en moeite die ik nu aan deze mail steek voor andere zaken bewaard. De ritten die van Katwijk vuurbaak naar Leiden Centraal rijden zijn prima in orde, niets op aan te merken. Veelal arriveer ik zelfs eerder dan gepland op de eindbestemming. Maar niet getreurd er is ook een echt klacht. Het schijnt namelijk bijzonder moeilijk en nagenoeg onmogelijk te zijn om deze ritten van bus 38 vanaf Leiden Centraal naar Katwijk via Valkenburg uberhaupt optijd te laten vertrekken. Geloof mij, over 1 minuut zult u mij niet horen, dat wordt onderweg vaak ingehaald. Maar wanneer we het hebben over 7, 8 of zelfs 10 minuten is dat in mijn ogen belachelijk en tegen het zere been van alle busreizigers. Ik en vele anderen met mij zouden het zeer op prijs stellen als hier verandering in zou komen. U maakt immers zelf de tijdsschema’s voor de ritten, reizigers passen zich daarop aan dus het minste wat wij mogen verwachten is een bus die op de tijd vertrekt die het belooft.
Ik hoor u al denken ‘tja, dat kan weleens voorvallen.’ En daar heeft u ook zeker een punt. Echter gaat dit niet meer over weleens maar 5 van de 6 keer in 2 weken tijd. Ik betreur dit zeer omdat ik blijkbaar minstens 10 minuten speling moet rekenen voor een ritje van 17 minuten en dat is in mijn ogen van de zotten. Hierbij druk ik u op het hart, doe er iets aan. Geef chauffeurs een horloge, hang een klok in de kantine of laat alarmen afgaan 5 minuten voor vertrek, het maakt mij allemaal niets uit zolang er maar verandering komt.

Ik hoop dat u begrip op kunt brengen voor de situatie en met deze kwestie aan de slag gaat.

Vriendelijk groet,

A. Den Heijer

Bussen graag enkele minuten voor de vertrektijd het perron op laten rijden zodat passagiers in kunnen stappen en vervolgens op de juiste tijd vertrekken ipv 10 minuten te laat het perron op rijden terwijl het voertuig al klaar staat maar de chauffeur ontbreekt.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Heeft op 24 oktober 2016 om 09:15 geantwoord

Beste Arriva,

Bus 38 die ik vanaf Leiden Centraal neem is de bus van 17:31 uur of 18:31 uur.
Overigens vertrekken beide in de meeste gevallen niet optijd.

Vriendelijke groet,

A. den Heijer

Arriva

Heeft op 24 oktober 2016 om 09:36 geantwoord

Hallo Anne,

Dank voor je aanvulling. Ik ga je melding doorsturen naar de regio zodat hiernaar gekeken kan worden.

^NT
Arriva Webcare.

Alle klachten die gemeld zijn door Adenheijer