Klacht: Ophangservice gordijnen: uitermate slecht

op 16 februari 2018 over Kwantum in de categorie Bouwmarkten

Postcode: 3083CJ, 1c.

Beste Kwantum,

Op 14 januari liep ik het filiaal in Barendrecht aan de van ’t Hoffstraat binnen, op zoek naar nieuwe gordijnen. Ik was aangetrokken tot de Kwantum omdat jullie een fijne op-maat-maak-service aanbieden. Ik begin daarom ook even met iemand benoemen die absoluut wel kaas van service heeft gegeten. Willem. Deze medewerker was enorm behulpzaam en geduldig bij het invoeren van de maten. Zijn ruimtelijk inzicht en klantvriendelijkheid gaf mij heel veel vertrouwen in de Kwantum. Ik kan jullie alvast verklappen, vanaf heden heb ik alleen vertrouwen in Willem.

Tijdens het invoeren van de maten bleek dat mijn gordijnen niet op tijd af zouden zijn om te kunnen rekenen op mijn vader bij het bevestigen, hij werkt als expat in Irak en was speciaal voor de verhuizing hier in Nederland. Willem informeerde ons over de ophangservice, tegen een meerprijs van bijna €250,- zou op 16 februari een stoffeerder komen om de boel op te hangen.

Vandaag, dus 16 februari, was het dan eindelijk zover! De gordijnen! Kwantum had me nog een sms gestuurd dat de stoffeerder er tussen 8:00 en 12:00 zou zijn. Ik had de ochtend vrij genomen en volg de instructies, ik maak netjes de ramen en vloer daarbij vrij zodat de gordijnen makkelijk bevestigd kunnen worden. Ik wacht rustig op de stoffeerder, die ik had willen verwelkomen met een kop koffie. Ik noem mijzelf daarom ook wel een goede klant, niet alleen omdat ik de instructies volg maar ook omdat de bestelling met een totaal waarde van rond de €680,- mij sowieso een goede bijdrage laat leveren aan de voortzetting van Kwantum als bedrijf.

Om 13:15 was de stoffeerder er nog niet. Ik bel de Kwantum en Linda van de Kwantumklantenservice neemt op. Linda vindt het ook wel vreemd dat die stoffeerder er nog niet is, maar raadt me aan nog even te wachten. Ik wacht nog even, 40 minuten, en bel wederom als de stoffeerder nog steeds niet voor mijn deur staat. Linda krijgt nu ook argwaan en zoekt het uit. Het blijkt dan dat de stoffeerder voor onduidelijke reden de bestelling vanochtend niet in het magazijn aantrof en zijn route is gaan starten. ‘Geen zorgen’ zo sprak Linda mij geruststellend toe, want vanavond zou ik nog gordijnen krijgen. Ik neem daarom maar heel de dag vrij en wacht rustig af. Rond 16:55 belt Linda weer met de mededeling dat de bestelling niet meer zal komen vandaag. De nieuwe datum: 27-2. Nog bijna 2 weken zonder gordijnen. Linda biedt mij wel een tegemoetkoming aan, namelijk €50,-.

Ik heb een dag vrij genomen van werk, alles gereedgemaakt voor de stoffeerder, zelf na gebeld waar de bestelling überhaupt bleef, en dit is wat kwantum mij aanbiedt? €50,-, een sorry en ophangen op 27 – 2? Dat vind ik werkelijk waar schandalig, en dat heb ik ook aan Linda uitgesproken. Linda bood me de optie aan om de bestelling alsnog zelf op te halen in Barendrecht en zelf te bevestigen. Ik heb geen vervoer of bevestiger, dus ik weet niet of ik daar op in kan gaan.

Ik ben echt bijzonder teleurgesteld in de service van Kwantum. Ik voel me absoluut niet serieus genomen als klant en ben compleet verbaasd dat ik door fouten van Kwantum alsnog zo lang moet wachten op een bestelling die notabene klaar ligt.

Nu de situatie een beetje op mijn inzinkt zit ik nog met veel vragen die ik graag beantwoord wil zien:

1. Hoe kan een grote bestelling opeens zoek raken?
2. Waarom heeft de Kwantum mij niet in het aangegeven tijdsblok geinformeerd dat mijn bestelling zoek was en daardoor vertraging op liep?
3. Waarom doet de Kwantum geen enkele moeite om mij alsnog binnen een redelijk tijdsbestek te voorzien van de beloofde en betaalde service van het ophangen van mijn gordijnen?
4. Waarom kan de Kwantum de al klaarliggende gordijnen niet alsnog bezorgen? Waarom moet ik ze ophalen als ik af zie van de Kwantum ophang ‘’service’’ door fouten die compleet in de verantwoording van Kwantum liggen?

Zoals u begrijpt, ik ben alles behalve gelukkig met deze situatie. Ik woon in een hoekwoning op 3 hoog en heb nu al een maand geen privacy van buren. Op 25 februari geef ik een feest en ook dat zal zonder privacy zijn. Ik ga 2 vakantiedagen kwijtraken aan deze situatie. En daar krijg ik dan nog geen 8% van de waarde van mijn bestelling voor terug. Bovendien benadrukte Linda meermaals dat de Kwantum die €50,- niet hoeft te betalen, dat is puur een tegemoetkoming. Alsof ik nu dankbaar moet zijn. Afijn, Linda (en u als medewerker wellicht ook) is hier vooral de boodschapper en heeft ook geen macht over de levering en ophangservice.

Ik zou graag willen weten wat de Kwantum hier verder op te zeggen heeft, ook wil ik graag weten of de bezorging op een snellere datum alsnog mogelijk is. Ik eis op zijn minst mijn gordijnen in huis te hebben en dat vind ik een taak voor Kwantum. Ik hoop graag een andere, wel klantvriendelijke houding te zien van Kwantum. Eentje die Willem mij 14 januari wel liet zien.

In afwachting van uw reactie,
Linda Steenhoek

PS: deze klacht heb ik via diverse media verzonden, omdat ik vind dat mijn verhaal voor andere klanten gemakkelijk terug te vinden hoort te zijn en kan dienen als waarschuwing om elders hun geld uit te geven. Dit kan echt niet.

1. Het beantwoorden van de genoemde vragen.
2. Gordijnen worden nog voor 21 februari al gratis mij bezorgd, zodat ik bij het vinden van een andere ophangdienst ik niet eerst de bestelling hoef op te halen. OF: de gordijnen worden voor 25 februari alsnog bezorgd en bevestigd.
3. Een ruimere tegemoetkoming dan de genoemde €50,-. Ik ben hier 2 vakantiedagen aan kwijt. Gratis ophangdienst vind ik een mooie tegemoetkoming.
4. Indien mijn eisen onmogelijk blijken: de vrijblijvende optie om de gehele bestelling te annuleren en het volledige bedrag retour te krijgen zolang de gordijnen nog niet op mijn adres zijn.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Kwantum

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Kwantum nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door LindaSteenhoek