Klacht: Opgelicht worden zodra ze de kans krijgen

op 22 juni 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Mijn klacht is er niet 1 maar zijn er zo’n 10. Zonder hier een mega verhaal op te hangen in grote lijnen:
1. Zonder goede onderbouwing heb ik meer dan €300,- betaald in 3 maanden (ze konden niet goed uitleggen waar de kosten precies vandaan komen, maar volgens mij heb ik mijn telefoon niet overdreven veel gebruikt!
2. De klantenservice is ingesteld om je zo snel en gemakkelijk mogelijk af te wimpelen, niet om te dienen als ‘service naar de klant’.
3. Ik heb soms (terwijl ik thuis op wifi zit) plots veel data gebruikt. Zo kreeg ik, terwijl op wifi, om 22:03 een sms dat ik 80% van me data gebruikt had, in dezelfde minuut ook een sms dat ik 100% gebruikt had en 3 minuten later (22:060 weer een bericht dat ik 80% gebruikt had.
4. ‘Extra’ diensten zijn ontzettend duur. Zo kost bellen ook, als de ander niet opneemt, 2,50 starttarief, 2,50 per minuut en 1 mb ruim 6 euro in turkije (ook die mb’s zou ik niet van weten wanneer ik ze gebruikt heb, me mobiele gegevens stond uit).
5. Het wordt niet gecommuniceerd, maar je moet zelf z.s.m. plafonds instellen, boven je bundel kost een fortuin. Vanaf de eerste maand youfone heb ik een heel veel hoger verbruik van mb’s dan ik bij Vodafone ooit had. Dat dit de schuld is van Youfone valt moeilijk vast te stellen, maar zorgde wel voor een mooie extra factuur van €100,-.

Zo kan ik wel even doorgaan maar me idee is duidelijk, neem geen youfone!

Dat is vrij simpel: als Youfone mijn contract wil ontbinden.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 23 juni 2016 om 08:21 geantwoord

Heeft op 23 juni 2016 om 09:04 geantwoord

Een mooie opsomming van feiten. Feit blijft ook dat mijn telefoon een verbruik als nooit tevoren heeft (vodafone, t-mobile en kpn gehad). Daarnaast heb ik nog nooit gehoord dat je telefoon bij een wifi verbinding alsnog verbinding maakt met je mobiele data....
Anyway mijn tip aan mensen die dit lezen: Youfone beperkt je in je vrijheid en kosten zijn dubieus en daar kun je niets aan doen. Youfone is goedkoop en duurkoop, ik zou een ander abonnement nemen en moet voor me gevoel nog 1.5 'doorbikkelen' met youfone.

Alle klachten die gemeld zijn door hansb87