Klacht: Opgelicht op marktplaats.nl

op 18 augustus 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Geachte

Ik wil via marktplaats.nl enkele tweedehandse game boy spelletjes kopen. En na een bespreking met de dader hebben we tot een akkoord gekomen. Ik moet 90 euro overschrijven op de onderstand rekening en naam
NL40ABNA0609798294
M.pieters
Na enkele dagen hoor ik niets van de verkoper en hij/zij antwoordt ook niet. Hieruit heb ik besloten om een aangifte bij jullie te doen.
zijn/haar marktplaats gegevens zijn
Lisa. ze/hij woont in Stein Limburg. De advertentienummer is m1076985356. datum van overschrijving 12/08/2016.

MVG
Hy Le.

Ik wil mijn geld terug.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 19 augustus 2016 om 09:09 geantwoord

Beste Hy Le,

Bedankt voor het doorgeven van je klacht. Heel vervelend dat je te maken hebt gehad met oplichting. Ik kan me voorstellen dat je hier flink van baalt.

Wanneer je het slachtoffer bent van oplichting dan is dat enorm vervelend! Heb je al aangifte gedaan van oplichting? Wij willen absoluut geen zaken doen met criminelen. Dus als er sprake is van oplichting met een rekeningnummer van ons, dan zullen wij zeker overgaan tot actie. Hiervoor is een aangifte wel noodzakelijk. Je kunt online aangifte doen. Bekijk voor meer informatie deze link: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-doen#u-bent-opgelicht-bij-een-aankoop-of-verkoop-via-internet.

De politie informeert de banken , dus ook ABNAMRO, wanneer er aangiften tegen een begunstigde die bij de bank bankiert gedaan worden. je hoeft daarom geen kopie van de aangifte bij ons aan te leveren.

Wat gebeurt er vervolgens?
Er wordt een onderzoek gestart naar de rekening waar misbruik van wordt gemaakt. Afhankelijk van het onderzoek kan de rekening van deze persoon geblokkeerd worden. Het is ook mogelijk dat de politie beslag laat leggen op de betreffende rekening. Er is helaas geen garantie dat jij jouw geld terugkrijgt.

Mocht je in de toekomst iets betalen via een webshop of een commerciële website, dan raad ik je aan om vooraf te controleren of er meldingen over de ver(koper) zijn gedaan. Je vindt de meldingen hier: https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/controleer-handelspartij.html De registraties op deze website komen voort uit meldingen en aangiftes bij de politie. Dit is een hulpmiddel. Je kunt hier geen rechten aan ontlenen.

ABN AMRO Webcare
Dhr. R.C.A. Keijsers