Klacht: Openstaande lidmaatschap

op 26 april 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Beste Basic Fit,

Ik ben afgelopen jaar een overeenkomst met jullie aangegaan en daarbij aangegeven een eenmalige incasso op een vastgestelde datum te willen voldoen. Echter na 2 maanden werd ik plotseling geweigerd bij jullie vanwege een openstaand bedrag. Ik mocht dan ook niet naar binnen vanwege een fout van de debiteurenadministratie.

Ik vind het een rare manier van zaken om eerst de toegang te weigeren waarna pas bericht volgt dat het bedrag niet is geïncasseerd. Ik was door dit voorval ook niet meer gediend de overeenkomst voort te zetten en ben dan ook tot op heden niet meer geweest. Nu krijg ik de mededeling dat het bedrag alsnog moet worden betaald voor een dienst waar ik dus zowel geen gebruik van kon maken als wou maken.

Ik zou voor de tijd willen betalen dat ik daadwerkelijk heb gesport en vind dit dan ook zeer redelijk.

Ik hoop van u te horen

Maikel Posmus

bij tegemoetkoming van het openstaande bedrag

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 28 april 2016 om 08:24 geantwoord

Beste Maikel,

Bedankt voor je bericht.

Jij schrijft je in op 1-9-2015 voor een jaarlidmaatschap met jaarlijkse betaling. Ik zie dat wij het 2 keer hebben geprobeerd het jaarbedrag te incasseren. 1 keer heeft de bank het geweigerd en 1 keer heb jij het zelf geweigerd.

Jij bent akkoord gegaan met een jaarlidmaatschap. Het hele jaar zal dan ook betaald moeten worden. Wij hebben op 8-2-2016 en 25-3-2016 een aanmaning gestuurd. Hier heb jij geen gehoor aan gegeven. Op 14-4-2016 hebben wij jouw dossier uit handen gegeven aan het incassobureau Cannock Chase. Jij kan met hen contact opnemen voor jouw betalingen.

Jouw lidmaatschap is automatisch beëindigd per 1-9-2016.

Dustin van Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door Maikel.posmus