Klacht: Openstaand bedrag en incassobureau zijn onterecht

op 27 december 2017 over IZA in de categorie Zorgverzekering

De betaling van de zorgverzekering liep in de eerste maanden van 2017 via mijn werkgever. Vervolgens was ik ambtenaar af en vanaf dat moment is er geschoven met mijn betalingen. IZA heeft nooit met mijn gecommuniceerd, alleen maar gehandeld en gedaan. Over het te hoge premiebedrag kreeg ik ook geen reactie op mijn email/facebook bericht. Op 2 oktober 2017 heb ik samen met een telefoniste alles nagelopen. Er werd mij verteld dat ik de digitale box niet kon vertrouwen. Duidelijk werd dat er was geschoven met mijn betalingen en die van de werkgever. De oplossing was makkelijk: de onterechte incassokosten van 15 euro werden kwijt gescholden en het openstaande bedrag van 86 euro werd door mij overgemaakt. Onder streep waren wij weer gelijk. Helaas werd het daarna alleen maar erger: de incasso ging door in combinatie met betaalherinneringen, mijn aanvullende verzekering werd zonder mij medeweten verwijderd, een onterecht bedrag van mutatiekosten werden in rekening gebracht en Flanderijn incasso werd ingeschakeld. Ik kon geen gebruik meer maken van mijn fysio en tandarts. Vier medewerkers van IZA konden niets voor mij betekenen. Alle termijnen waren betaald en onder aan de streep had IZA het juiste bedrag ontvangen, maar IZA had meer geld nodig. Het zou uitgezocht worden, maar helaas er werd niets gedaan. Nu op 27 december moet het met spoed opgelost worden, zodat ik zo snel mogelijk weg kan bij deze zorgverzekeraar.

De makkelijkste oplossing is 12 termijnen van 145 euro optellen en dat bedrag is tot op de dag van vandaag betaald. Een verwijdering als wanbetaler en een nul onder de streep is het minste wat gedaan kan worden, zodat ik kan overstappen per direct. Daarnaast zie ik graag twee bezoeken aan de fysio en een controle/schoonmaak mondhygieniste op kosten van IZA als schadevergoeding. Plus een declaratie van mijn uren.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar IZA over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door dutchswimmer