Klacht: Lelijke bank geleverd

Wvdl op 30 december 2021 over Oosterbaan Living in de categorie Meubelwinkels

In april voor bijna 3000 euro een leren Novara bank van het merk Henders Hazel gekocht.
Bij de levering zat er een deuk in het lounge gedeelte en liepen de naden van de bank alles behalve recht. Tientallen mails gestuurd, 3 maal is er iemand van Oosterbaan zelf komen kijken en uiteindelijk is er iemand van reparatie service POS komen kijken. Deze heeft aangegeven dat de klachten gegrond waren. Aangezien ik geen keus had (ik wilde van begin af aan gewoon een goede bank geleverd krijgen) uiteindelijk ingestemd met reparatie thuis ook door de firma POS. Deze hebben de bekleding verwijderd waardoor duidelijk werd dat de deuk veroorzaakt werd door een stuk vulling dat dubbel zat. Dit was dus te verhelpen. Echter de klacht met betrekking tot de naden is nog altijd niet opgelost. Oosterbaan wil dit ook niet oplossen omdat deze klacht nu ineens niet meer gegrond is. Dit omdat zij beweren dat de naad wel degelijk recht is. Dit is uiteraard niet waar, de naad is alles behalve recht. Er worden nu allerlei smoezen verzonnen dat dit met leer altijd zo is. Ik heb ze verwezen naar de auto industrie waar ze anno 2021 tot op de millimeter nauwkeurig kunnen stikken en ook verwezen naar de website van Henders Hazel aangezien dezelfde banken daar wel rechten naden hebben. De reactie hierop was echter dat er op de website geen foto’s maar ‘digitale renders’ ?? staan.

Er is ons een product geleverd wat nooit geleverd had mogen worden. Zowel bij Henders Hazel als bij Oosterbaan had zowel de deuk als de naad gelijk opgemerkt moeten worden. In een productieproces met deugdelijke kwaliteit controles had deze bank nooit de fabriek mogen verlaten.
Er is nooit een deugdelijk product geleverd waar wij als consument wel recht op hadden.
Eenmaal betaald sta je als consument bij Oosterbaan living in de kou. Het personeel wil wel meedenken maar het management absoluut niet. Zij praten letterlijk iets wat krom is recht šŸ™

Zelfs na 8 maanden, talloze mailtjes en huisbezoeken (alles bij elkaar 2,5 dag verlof voor op moeten nemen) is het nog altijd niet hersteld en heeft Oosterbaan simpel het dossier gesloten en de klacht ongegrond verklaard.

Wij willen het liefst ons geld terug zodat wij bij een betrouwbare partij een kwalitatief goede bank kunnen kopen of anders onze bank vervangen voor een nieuwe die vooraf goed gecontroleerd is. Afgezien hiervan willen wij een vergoeding voor de 2,5 dag verlof die we opgenomen hebben.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Oosterbaan Living

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Oosterbaan Living nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Wvdl