Klacht: Onvriendelijke chauffeur

op 26 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vanmorgen zat ik om 07:04 in bus 301. Ik had koffie van ah to go en gooide dit netjes in de prullenbak. De chauffeur komt 15 minuten later naar me toe en zegt op een erg onvriendelijke manier dat ik in de bus niet mag drinken en dat ik mn vuil buiten in de prullenbak moet gooien.. uhm sorry? Ik dacht dat drinken was toegestaan en daarbij gooi ik het in de prullenbak in de bus en niet op de grond of stoelen. (De koffie was met deksel).

Ben hier nog nooit op aangesproken.. en meneer was echt heel onvriendelijk!

Ik zou graag willen weten of drinken (met dekseltje) wel of niet is toegestaan) en als meneer aangesproken gaat worden. Vriendelijk aanspreken kost geen moeite of geld!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 26 september 2017 om 18:34 geantwoord

Beste M,

Uit jouw reactie begrijp ik dat jou vanmorgen in de bus verteld is dat je niet mag drinken in de bus. Je geeft aan dat dit op een niet al te vriendelijke manier is verteld.

Je wil nu weten of je wel of niet mag drinken in de bus.

De regel is dat sterk geurend eten en drinken sowieso niet is toegestaan in de bus. Daarnaast zijn er ook andere etenswaren of drankjes die geweigerd kunnen worden als de chauffeur het niet verantwoord vindt.

Koffie bijvoorbeeld (met en zonder deksel) kan over iemand heen komen als de chauffeur een noodstop moet maken in het verkeer.

Daarbij is de laatste regel dat men altijd de instructies van de chauffeur dient op te volgen, deze dienen echter wel op een beleefde manier medegedeeld te worden. Hiervan zal ik intern een melding maken zodat de chauffeur dit een volgende keer anders aan pakt.

Excuus voor het ervaren ongemak.

^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door M....