Klacht: Onverwachte torenhoge rekening

op 26 september 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Ik krijg net een sms van youfone dat mijn databundel is afgesloten vanwege hoge buitenbundel kosten, dus ik log even in op de website en zie daar tot mijn grote schrik (en verbijstering) een buitenbundel kostenpost van 127 euro! Dit zonder ook maar één sms, mail of andere indicatie van youfone ontvangen te hebben dat ik dichtbij of over mijn bundel heen ben gegaan, belachelijk. Als ik op rijksoverheid.nl naar de gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik kijk dan staat daar heel duidelijk: “Telefoonaanbieders sturen een waarschuwings-sms als u een bepaald percentage van de databundel heeft verbruikt. Meestal is dit bij 80%. En als de limiet van de databundel (100%) is verbruikt.” Dit bericht heb ik van youfone dus niet ontvangen… (pas na dat er al meer dan 125 euro over de bundel ben gegaan.) Ik heb het idee dat ze dit dus gewoon express doen en hopen dat mensen niet door hebben dat ze over hun bundel zijn heen gegaan, ronduit idiote bedrijfsvoering.

Kwijtschelding of grote korting over de buitenbundel kosten, dat youfone geen melding geeft bij het overtreden van de bundel of dat je bijna je bundel hebt opgemaakt is ronduit schofterig gedrag en volgt niet de gedragscode Transparantie Mobiel Datagebruik.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 27 september 2016 om 13:37 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door iggnition