Klacht: onverwachte kosten

op 12 september 2018 over Merel Auto in de categorie Autodealers

Tijdens onze vakantie, op doorreis van de ene camping naar de andere kregen we de melding auto heeft direct service nodig. We waren vlakbij een grote P en belden daar Opel Assistance. Het meisje aan de telefoon vroeg naar een certificaat, wat ik niet had (alleen een pasje) en wat naar later bleek niet meer wordt verstrekt. Ze moest 3x aan de achterban vragen hoe of wat en verzekerde toen, dat als het oliepeil goed was we nog zeker 2000 km door konden rijden. Helemaal vertrouwden we het niet, maar het oliepeil was goed, dus we gingen verder en kregen geen melding meer. Op de camping belde ik naar Merel Wormermeer. Mij werd verteld, dat het zou kunnen, dat een en ander na de beurt in april niet goed gereset was. Na de vakantie moest ik maar even langs komen, dan konden ze de computer uitlezen. We hebben nog bijna 2000 km gereden en de melding heb ik tot op de dag van vandaag niet meer gezien. Op 30-8 bezocht ik de garage (op afspraak). Er werd niets gevonden. Het enige wat vraagtekens opriep was de turbo en het zou bijna een uur kunnen duren dit uit te zoeken. Ik vroeg wat dat inhield en wat kosten zouden kunnen zijn, maar dat kon de dame mij niet vertellen. Ik vroeg hoe belangrijk het was het uit te zoeken. Dat wist ze ook niet. Vervolgens vroeg ik of ik langs de kant van de weg zou kunnen komen te staan. Dat ging ze toen vragen. Er bleek geen noodzaak het uit te zoeken. Hoogstens zou ik gaan merken, dat de auto wat minder goed zou trekken. Er is dus geen haast geboden. De auto werd voor me naar buiten gereden en ik vertrok.
Groot was mijn verbazing, toen ik gisteren een rekening ontving van € 33,11. Ik was ervan uitgegaan, dat het service was om de computer na de melding uit te lezen. Niemand heeft over kosten gesproken. Ik heb er zelf dus ook niet naar geïnformeerd (voor mijn vakantie wel, toen werd mijn radiator even nagekeken (vanwege de warmte) en mijn banden opgepompt, wat gratis was.

Als ik deze rekening niet hoef te voldoen en de personen, die mij te woord staan verstand van zaken hebben en niet alles hoeven na te vragen.
De dame bij Opel Assistance moet worden verteld, dat er alleen nog pasjes uitgegeven worden. Helaas weet ik haar naam niet, maar ergens wordt er iets dus niet goed gecommuniceerd.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Merel Auto

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Merel Auto nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kouwets