Klacht: Onverantwoord rijgedrag

op 22 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik wil graag een klacht indienen over de chauffeur die 20 september 2017 om 17.49 uur in bus 57, nummer 8718 reed van Nieuw Vennep naar Leiden Centraal. De buschauffeur reed herhaaldelijk hard op rotondes af waardoor deze 1 keer een noodstop moest maken, bleef tot het laatste moment door gassen en remde daarna meteen hard, gaf fietsers op een rotonde waar ze voorrang hadden geen voorrang, raakte stoeprandjes, ging toeteren omdat hij met een harde snelheid een tegenligger kruiste op een smalle weg, probeerde op een andere snelle weg een vrachtwagen met snelheid te kruisen waarna hij hard moest remmen omdat dat niet ging en probeerde daarna met lage snelheid door de duwen, ik heb scheve gezichten gezien van deze fietsers en vrachtwagen chauffeur en heb zelf met een gespannen gevoel in de bus gezeten en ben maar een halte eerder uitgestapt omdat ik niet nog een keer over een rotonde wilde vliegen.

Ik ben tevreden wanneer mijn klacht in behandeling wordt genomen en deze buschauffeur wordt gecontroleerd op zijn rijgedrag, want ik merkte dat niemand in de bus met een rustig gevoel daar zat.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 22 september 2017 om 08:13 geantwoord

Beste Melters01,

Niet leuk om te lezen dat je op 20 september geen prettige reiservaring hebt gehad. Begrijpelijk dat je van dit rijgedrag op keek. Ik heb je klacht daarom ook intern doorgestuurd naar de regio zodat de situatie met de betreffende chauffeur besproken kan worden. Wij passen namelijk altijd hoor en wederhoor toe met onze chauffeurs. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Excuses voor het ervaren ongemak en ik hoop dat je de volgende keer een prettigere reiservaring hebt!

^MR
Webcareteam Arriva