Klacht: onveilige buschauffeur

op 23 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Afgelopen dinsdag, 21 juni 2016, reed ik in bus nummer 104 van 15:53 naar Wouw. Plotseling reed de buschauffeur heel hard door rood waarbij gewoon een auto van rechts kwam, bij deze auto stond het stoplicht wel op groen, vervolgens werd de buschauffeur erg boos en begon te toeteren naar de auto. Echter zat de auto niet fout maar de buschauffeur, ik vond dit erg gevaarlijk omdat hij ook met een vrij hoge snelheid door het rode licht reed, hij had zomaar iemand raak kunnen rijden.

Als buschauffeurs gewoon goed naar het stoplicht kijken en zich ook aan de verkeersregels houden!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 jaar geleden - Beste Muriel, Oei, dat klinkt als een gevaarlijke situatie die dinsdagmiddag ontstaan is! Begrijp ik goed dat lijn 104 in de richting van Bergen op Zoom reed? Ik wil er graag intern melding van maken bij de teammanager in de regio zodat dit voorval besproken kan worden. Zou je dan nog aan kunnen geven waar de buschauffeur precies door rood zou hebben gereden? Was dit in Roosendaal? Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam

Arriva

Heeft op 24 juni 2016 om 06:37 geantwoord

Hallo Muriel,

Bedankt voor je toelichting. We hebben je reactie in goede orde ontvangen. Helaas heeft dit forum wel vaker 'kuren' op het moment dat reizigers aanvullende informatie verstrekken.

Aan de hand van deze extra informatie maak ik melding van je verhaal bij de teammanager in de regio zodat hij dit voorval nader kan onderzoeken en met de betreffende chauffeur kan bespreken.

^DK
Webcareteam Arriva