Klacht: Ontevreden, uitblijven welkomstpremie, veel te hoog termijnbedrag

Arjen93 op 31 januari 2019 over Van de bron in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Kortgeleden heb ik energiecontract afgesloten bij Vandebron. De keuze viel op deze maatschappij omdat het voor mij het voordeligst was en daarnaast levert deze maatschappij (zeggen ze) alleen groene stroom.

Bij het afsluiten van het contract was een termijnbedrag van €97,00 euro afgesproken. Zelf gaf ik aan liever €110,00 euro te betalen, zodat ik aan het eind van het jaar niet voor verrassing kom te staan. Dit was akkoord. Nu werd deze maand (eerste betaling) €195,00 afgeschreven. Dit was niet helemaal de afspraak. Online kan ik mijn termijnbedrag aanpassen tot €150 euro, voor een lager bedrag moet ik contact opnemen met de klantenservice.

Dat laatste is echter makkelijker gezegd dan gedaan. Inmiddels meerdere malen minimaal een uur in de wacht gestaan om een medewerker van de klantenservice aan de lijn te krijgen. Ik moet zeggen dat ik vrij geduldig ben, maar na een uur van die vreselijke wachtmuziek en telkens dezelfde boodschap ben ik ook wel klaar. Daarna heb ik besloten een mail te sturen, waarop niet gereageerd wordt. Toen besloten om een bericht via Facebook te sturen. Hierop kreeg ik de volgende reactie:

Bedankt voor je bericht. Door grote drukte kan het tot een week duren voor we je bericht beantwoorden. Sorry daarvoor!

Ik ben (nadat ik vandaag precies een maand klant ben) erg ontevreden en zou het liefst willen overstappen.

Gewenste Oplossing:

Ik ben zo ontevreden dat ik pas tevreden ben wanneer het contract, zonder verdere consequenties, per direct wordt beëindigd.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Van de bron over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Van de bron in behandeling genomen

Bericht van Van de bron

5 jaren geleden - Beste Arjen, Dank je wel voor je review. Ik vind het jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over onze service. Ik wil je dan ook mijn oprechte excuses aanbieden voor onze zeer lange wachttijden. Het is momenteel veel drukker dan normaal. We werken er heel hard aan om de achterstand in te halen en ik hoop van harte dat we binnenkort weer op onze oude servicelevel zitten. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met ons serviceteam en dat je termijnbedrag vanaf de eerstvolgende maand weer is verlaagd. Graag neem ik nog telefonisch contact met je op om na te gaan of je tevreden bent met de afhandeling. Nog een fijne dag gewenst! Hartelijke groet, Lotte Serviceteam Vandebron

Alle klachten die gemeld zijn door