Klacht: Ontevreden over klacht / reparatie telefoon?

op 20 juli 2016 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Afgelopen week is mijn telefoon kapot gegaan. Ik kreeg het toestel met geen mogelijkheid meer aan. Hierop heb ik contact opgenomen met de chat-afdeling van Vodafone. Verhaal voorgelegd, en als advies gekregen om met het toestel langs een Vodafonewinkel te gaan. Dit advies heb ik opgevolgd. In de winkel aangekomen, heeft de verkoper mijn toestel ook nog uitgebreid uitgeprobeerd, maar helaas. Hier kreeg ik het advies om langs een Samsung-servicepunt te gaan, daar dan de reparatie vaak sneller geregeld is, dan dat het apparaat opgestuurd zou moeten worden. Volgens de verkoper viel dit uiteindelijk ook onder de wettelijke garantie van 2 jaar. Gelukkig kon ik met mijn werkgever regelen dat ik een halve verlofdag kon hebben, zodat ik daags erop langs het Servicepunt kon gaan. Daar aangekomen werd geconstateerd dat hoogstwaarschijnlijk het moederbord kapot was, kosten tussen 200 en 300 euro. Helaas valt dit NIET onder de garantie, daar er een klein scheurtje in het scherm zat (overigens al zo\’n maand of 4).
Weer thuis aangekomen weer contact met Vodafone gezocht, wederom via de chat-afdeling. Hier wist de chat-medewerkster meteen te vertellen, dat volgens de bepalingen er geen barst in het scherm mag zitten, daar anders de garantie zou vervallen.
Waarom weet een chat-medewerkster dit wel, zonder mijn telefoon te hebben gezien, en een winkelverkoper, welke mijn telefoon in zijn hand heeft gehad, NIET!!
Tevens wist deze chat-medewerkster mij wel te vertellen, dat ik het scherm vrij goedkoop zou kunnen laten repareren, bij zo\’n derderangs?? winkeltje in de stad….. en die mevrouw verteld mij net vantevoren dat bij een kleine barst de garantie zou zijn vervallen. Is dit ook niet het geval als je een toestel door derden laat repareren dan??
Afijn, nu maar een klacht ingestuurd naar de klantenservice, via de email.
Deze wordt beantwoord, echter vrij suggestief dat ik het erom zou kunnen doen, om net voor het vervallen van de garantietermijn een nieuwe telefoon zou willen.
Er wordt op geen enkele manier naar mijn verhaal gekeken, alleen dat alle medewerkers van Vodafone \”goede bedoelingen\” zouden hebben.
Dat ik met verkeerde informatie/advies op pad wordt gestuurd, daar de winkelverkoper wel degelijk had verteld dat dit binnen de garantie zou vallen, en daarop verlof had genomen.
Ben echt al zo\’n 15 a 20 jaar klant bij Vodafone, en heb nooit klachten over deze provider gehad, maar andersom heb ik ook nooit ergens om
gevraagd.
Dus nogmaals medewerker duidelijk gemaakt, dat ik niet uit ben op een nieuwe telefoon, maar op een gerepareerde telefoon, die gewoon functioneert.

1) Alsnog reparatie van de telefoon (onder wettelijke garantie)
2) Vodafone op e.e.a. manier mij tegemoet komt, doordat ik verlof heb opgenomen n.a.v. verkeerd advies/informatie

Een van de twee opties zou al mooi zijn.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Eric Bruurs