Klacht: Ontevreden over alles

op 09 februari 2018 over HP in de categorie Electronica - Computers

Aangezien er erg veel mis gegaan is in mijn contact met HP deel ik dit graag op in delen. Daarnaast wil ik graag vermelden dat deze klacht over mijn bestelling in zweden gaat maar aangezien ik daar 0 service krijg probeer ik het ook via deze weg.

Deel 1: het ‘echte probleem
Ik heb nooit slechtere klantenservice ontvangen van een gevestigd bedrijf zoals ik de afgelopen maanden van HP heb ontvangen. Niet alleen werd mijn laptop erg laat verstuurd, was de informatie over levering niet correct op de website bij het volgen van het pakket maar werd het pakket ook nog eens 108 km van mijn huis afgeleverd terwijl er een service punt om de hoek zit.

Daarnaast heb ik de laptop verzocht terug te sturen naar HP, omdat ik ironisch genoeg niet blij was met de geleverde service. Ik kreeg een melding dat ik binnen ongeveer drie dagen meer zou horen. Na een week niets gehoord te hebben besloot ik te bellen en natuurlijk was de wachttijd, erg lang meer dan 30 minuten. De vrouw aan de telefoon toonde geen interesse om te weten waarom ik de laptop wilde terugsturen, wat mij niet uitmaakt, maar het zou nuttig zijn om de klantenservice aan te passen voor jullie. De vrouw aan de telefoon vertelde mij dat ze mijn laptop van het servicepunt 108 km van mijn huis zouden halen omdat ik het daar natuurlijk niet zou krijgen (en nee, ze verontschuldigde zich hier niet voor).

Nu is mijn punt, ik geef er niet om wanneer ik belde. Ik begon het proces van het terugsturen van de laptop op 16 januari op de website. Het kan me niet schelen dat jullie website niet goed werkt en dat daarom dit retour proces niet in gang gezet is.

Ik wacht nu al bijna een maand om mijn geld te krijgen en aangezien het om een groot bedrag gaat is dit erg vervelend. Ik vind het echt bizar dat dit zo lang moet duren.

Om het kort samen te vatten draait deel 1 van de klacht dus om de overall service en het lange terugbetaald proces.

Deel 2. Contact mogelijkheden HP
Op de Nederlandse website staat Het volgende email adres vermeld: bestelling@sellbytel.es
Toen ik een email stuurde naar dit adres kreeg ik een automatisch antwoord dat het adres niet in gebruik is. Erg raar aangezien dit wel op de website staat.

Gelukkig heeft hp ook een Facebook pagina met Messenger optie. Dit is geen verplichte optie en daarom ga ik ervan uit dat jullie hier bewust voor gekozen hebben. Na dat ik op 19 januari een bericht stuurde heb ik nooit antwoord gehad. Na dat ik nogmaals op 26 januari een bericht heb gestuurd had ik nog steeds geen antwoord. Een optie die er blijkbaar is om niet gebruikt te worden

Het vinden van andere contact mogelijkheden is vrijwel onmogelijk en waarschijnlijk ook expres op die manier ingericht. De mailtjes die ik wel gestuurd heb zijn nooit beantwoord.

Deel 3. Werkbaarheid website
De werkbaarheid en het ux design van de website is onoverzichtelijk. Zo moet je vaker doorklikken op om je eigen account te komen en is het contacteren zoals eerder genoemd onmogelijk.

Neem contact met mij op

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HP

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HP nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Srmeinders