Klacht: Ontevreden klant

op 11 april 2016 over Oxxio in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben nog steeds niet geholpen, inmiddels al bijna 2 weken verder. Mijn mailtjes blijven onbeantwoord! Ik waag maar weer eens een poging. —– hierbij wil ik een klachtmelden, ik houd mijn energie verbruik regelmatig in de gaten, en kwam altijd goed uit. Over een maand krijg ik mijn jaarrekening, nu kom ik ineens te kort en het bedrag wat ik aan voorschot heb betaald is ook veranderd. Dit klopt niet, ik woon alleen en ben vaak weg. Ik heb een poging gedaan om te bellen, lange wachttijden!! En op mijn mailtjes wordt er niet eens gereageerd… Heb spijt dat ik met oxxio in zee ben

Gewenste Oplossing:

Als er nauwkeurig nagekeken wordt.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Oxxio over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Oxxio in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Oxxio een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Oxxio

Heeft op 15 april 2016 om 13:31 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Bambinaa,

Je hebt eerder via deze weg een klacht ingediend. Daarop heeft mijn collega als laatste het volgende geantwoord:

Bedankt voor je bericht. Rot om te lezen dat je spijt hebt van je overstap naar ons. Dat horen we niet graag. Ik kan me voorstellen dat ons bericht over je verbruik voor onrust heeft gezorgd. Ik kijk daarom graag na of het klopt. Wil je ons de actuele meterstanden doorgeven via een antwoord op dit bericht? Alvast dank!

Met vriendelijke groet,

Robin, medewerkster Oxxio

Graag reageren we dus ook verder via het door jouw eerder verstuurde bericht.

Met vriendelijke groet,

Webcare Oxxio

Bericht van Oxxio

9 maanden geleden - Beste Bambinaa, Ik heb zojuist ook op je vorige klacht gereageerd: Excuses voor de latere reactie. Ik zie dat je inmiddels wel een antwoord op je e-mailbericht hebt ontvangen: "Je geeft aan in je e-mail dat jij moet bijbetalen volgens de voorschotcheck en dat je termijnbedrag nu €340,00 is. Graag informeer ik je dat uitkomst van de Voorschotcheck is indicatief, het is een voorspelling van je verwachte verbruik tot je jaarnota. Ik zie dat jij het afgelopen jaar je termijnbedrag een aantal keer hebt aangepast, hierdoor is de voorschotcheck geen goede indicatie meer omdat deze rekening houd met je eerste voorschot na de vorige jaarafrekening. Dit houd in dat de voorschotcheck rekening houd met een betaald termijnbedrag van €24,00. Ik zie nergens de €340,00 terug en je betaald nu nog steeds gewoon €100,00" Als ik op basis van de huidige meterstanden een herberekening maak van je termijnbedrag, komt dit op 182 euro tot aan de jaarnota eind mei (nog 1 termijn). Je kunt het termijnbedrag ook op 100 euro laten staan. Je kunt dan wel een (lichte) bijbetaling verwachten op de jaarnota. Ik hoop je hiermee voldoende te informeren. Met vriendelijke groet, Robin, medewerkster Oxxio

Bericht van Oxxio

8 maanden geleden - Beste Bambinaa, Bedankt voor je reactie. Inderdaad verwachten wij een bijbetaling en wij achten het aannemelijk dat de oorzaak hiervan ligt in het te lage termijnbedrag kort na de vorige jaarnota (24/30 euro). In de maanden juni tot en met november is daardoor te weinig betaald aan voorschotten, hetgeen via de jaarnota alsnog wordt berekend. We maken de jaarnota omstreeks 22 mei 2016. Ik adviseer je deze af te wachten en dan het verbruik en de kosten te vergelijken met vorig jaar voor een duidelijke vergelijking. Met vriendelijke groet, Robin, medewerkster Oxxio

Bericht van Oxxio

8 maanden geleden - Beste Bambinaa, We kunnen vooraf geen uitspraken doen over de jaarnota. Vandaar het advies deze nog even af te wachten en daarna eventuele conclusies te trekken. Mochten er dan nog vragen bestaan, dan horen we dat graag. Groet, Robin, medewerkster Oxxio

Heeft op 05 mei 2016 om 13:48 geantwoord

Prima het enige wat ik kan doen is inderdaad afwachten op mijn jaarrekening. En ik laat er goed nakijken, want dit klinkt niet logisch. Ook al heb ik de eerste vier maanden 24/30 euro betaald, en vervolgens een bedrag van 100,00 euro. Ik verbruik niet veel, aangezien ik alleen woon en vaak van huis ben. Nogmaals anders had ik vorig jaar niets terug gekregen, en werd het voorschotbedrag niet gewijzigd naar 24,00 euro, dat hebben jullie met een reden gedaan, neem ik aan? Ik heb spijt dat ik met jullie in zee ben gegaan, al mijn familie leden zijn klant bij jullie.. en hoorde al niet altijd even postieve verhalen. Maar ja u geeft aan dat ik 187,00 euro aan voorschot moet betalen na mijn jaarnota? heb ik dat nou echt goed gelezen? Een gezin betaalt aan voorschot 130,00 euro? En ik als alleenwonende? Nogmaals ik wilde een trouwe klant blijven, maar na dit heb ik zeker mijn twijfels. En ik ga dit verder uit laten zoeken.

Alle klachten die gemeld zijn door Bambinaa