Klacht: ” Ontevreden “

op 08 juli 2016 over Specsavers in de categorie Opticïens en brillen

Datum: 08-juli-2016

Betreft: Klacht

Beste meneer/mevrouw Specsavers,

In april 2016 had u een aanbieding lopen in de winkel in Hilversum waar er een bril op sterkte gekocht kon worden en dat er dan een zonnebril op sterkte cadeau werd gedaan.
Dit leek mij een aantrekkelijke aanbieding waarop ik op 12 april 2016 bij u in de winkel ben geweest om mijn ogen op te laten meten.
Met deze gegevens zouden de brillen dan besteld worden. Wanneer ze binnen waren zou ik gebeld worden en kon ik de brillen daar betalen en afhalen.

Na een ruime week wachten had ik nog niets gehoord en heb ik de winkel zelf gebeld op 21 april. Hier kreeg ik te horen dat de bestelling pas wordt geplaatst wanneer er betaald is.
Dit was mij niet verteld in de winkel want er zat namelijk haast bij mijn nieuwe bril. Die middag op 21 april ben ik gelijk naar Hilversum gegaan om de brillen te betalen. H
et zou dan binnen een week binnen zijn en ik zou hierover gebeld worden.

Op 25 april werd ik ‘s ochtends gebeld met de vraag of dat ik naar de winkel kon komen want er was iets fout gegaan met het montuur of het ordernummer.
Kortom de bestelling was nog steeds niet verzonden. Ik ben naar de winkel gegaan. Daar aangekomen bleek de dame die betrokken was bij mijn bestelling ziek naar huis werd gegaan.
Ze verzochten mij naar huis te gaan en dat zij mij later weer zouden bellen. Dit heb ik geweigerd; ik was immers net een uur ervoor gebeld met de vraag om te komen.
Nu ben ik daar word ik weer naar huis gestuurd. Belachelijk!
Het personeel in de winkel is toe heel druk gaan zoeken en na een uur hadden ze kennelijk het juiste montuur met het bijbehorende nummer zodat de medewerker zei dat ze het daar nu
ter plekken zou gaan bestellen. Weer kreeg ik de mededeling dat het ongeveer een week ging duren en dat ik wanneer ze klaar waren gebeld zou worden.

Na anderhalve week nog niets gehoord te hebben ben ik zelf naar de winkel gegaan en daar de dame getroffen die mij in het begin had geholpen, Sylvia. Ik vroeg haar naar mijn bril.
Zij ging kijken en zag dat de gewone bril al binnen was maar de zonnebril nog niet. Deze mocht ik alvast meenemen en zou ik later nog bericht krijgen over de zonnebril.
Kort nadat ik de winkel had verlaten zag ik dat ik een oproep had gemist. Dit bleek Specsavers te zijn.
Ik heb teruggebeld en zij gaven het bericht dat de zonnebril ook binnen was….. Opmerkelijk dat er zo kort tussen zit en hij opeens wel binnen blijkt te zijn.
Hen gemeld dat ik eerst naar huis zou gaan om vervolgens met de auto weer terug te komen.
Bij het afhalen van de bril wordt er dan gezegd dat ik een jaar garantie heb om de brillen en dat ze het kunnen bijstellen etc. wanneer er klachten zijn.
Maar u begrijpt dat ik nu niet heel veel vertrouwen meer heb in deze zaak en het personeel

Vervolgens krijg ik tot mij verbazing een brief van Specsavers op 14 juni 2016 binnen die op 1 juni verstuurd zou zijn. Deze lange periode die er tussen zit is denk ik te verklaren
doordat er geen postzegel op de envelop zat waardoor ik eerst een boete van €2,19 kon betalen (slordig!). In de envelop zat er een betalingsspecificatie en de mededeling
dat er nog €198,00 voor mijn rekening zou komen omdat de zorgverzekeraar dit niet betaald. Ik begreep niet waar dit bericht op gebaseerd was.
Hierop heb ik een aangetekende brief naar de winkel gestuurd met een kopie van de brief van jullie van 01 juni en daarop geschreven dat ik het bij mijn zorgverzekering na zal vragen.
Hierop heb ik niets op terug gehoord.

In het contact met het Zilveren Kruis geven zij mij de informatie dat het al een keer vergoed is aan Specsavers (mogelijk bij de verschillende keren wel of niet versturen van de bestelling???)
Dus deze informatie weer doorgegeven naar het personeel van de winkel. Dit deed ik telefonisch.
Zij geven nu aan het te gaan uitzoeken, maar zie ik op mijn bankrekening dat er wel een automatische incasso klaar staat voor dit bedrag.

Nu heeft vanmiddag, 08 juli, iemand anders voor mij gebeld om te informeren. De medewerkster Willeke, Willemijn, of iets wat daar op lijkt(?), verteld dat zij een mail heeft gestuurd
naar de afdeling die dit na kan kijken. De vraag gesteld waarom de inning van de betalingen dan niet vanuit Specsavers stop worden gezet wanneer er een onderzoek loopt.
Dit blijkt niet te kunnen. Het advies gegeven voor de klantvriendelijkheid om hier iets aan te veranderen.
De medewerkster geeft aan dat het geld wel teruggestort kan worden wanneer straks blijkt dat het toch al is voldaan door de verzekeraar.
Nogmaals mijn vertrouwen in Specsavers is totaal verdwenen dus het geeft mij geen goed gevoel wanneer zij geld van mijn rekening halen waar ik vervolgens weer op zal moeten wachten tot het een keer terug komt.
Over een termijn waarop dit allemaal uitgezocht is kon de medewerkster niet vertellen. Een slechte gang van zaken met straks wie weet wat voor aanmaningen,
deurwaardes en bedreigingen achter mij aan door slordig en inefficiënt werk vanuit de winkel.

Via deze weg wil ik over de gehele gang van zaken een klacht indienen. Wanneer ik hierdoor in de problemen raak houd ik u hier verantwoordelijk voor.
Er wordt telkens gezegd dat er contact met mij wordt gelegd terwijl dit niet gebeurd. Ik ben vaak heen en weer naar de winkel geweest om zaken na te vragen of op te helderen.
Dit heeft me veel, tijd, energie en brandstof gekost.

Graag zou ik vanuit u op dit schrijven een antwoord ontvangen.

Daniel Kim
Wiardi Beckmanstraat 241
3762 GG Soest
Geboorte datum: 09-08-1948
T: 035-5880647
e-mail: danielkim@hotmail.com

Ik wil graag een reactie ontvangen en geen problemen van de trage onderzoeksperiode bij Specsavers Hilversum.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Specsavers over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Specsavers in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Specsavers een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Specsavers

Heeft op 02 augustus 2016 om 12:17 geantwoord

Goedendag,

Hartelijk dank voor uw email. Wij stellen het bijzonder op prijs dat u uw ervaringen met ons wilt delen.

Spijtig om te horen dat uw bezoek aan de winkel niet aan uw verwachtingen heeft voldaan, onze excuses voor het ongemak. Uw klacht hebben wij doorgestuurd naar de directeur van de winkel Hilversum en zij vindt het ook erg vervelend om te horen. Zij geeft aan contact met u op te nemen voor een oplossing. Wij gaan er vanuit dat u er samen uitkomt.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben dan vernemen wij dit graag van u.

Uw dossier zullen wij, indien wij geen reactie van u ontvangen, na 14 dagen sluiten.

Vertrouwende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd.

Sabrina Groen

Alle klachten die gemeld zijn door Daniel KIm