Klacht: onterechte voorlopig procesverbaal

op 30 juni 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

k kon mijn ov kaart niet opwaarderen, er stond nog 8euro op, maar ik kon het scherm niet lezen, dit was te donker voor mijn ogen, het zonlicht flikkerde er op , na drie keer proberen ging ik richting de trein en vertelde het verhaal aan de machinist met de vraag of ik kon reizen en of ik dit kon opwaarderen bij de conducteur.
Vraag maar aan de conducteur zei hij.
Dus ik zat in de trein en stapte direct naar de conducteur en vroeg hem of ik bij hem kon opwaarderen omdat ik het scherm bij station Sliedrecht met mijn ogen niet kon lezen.
Nee zei hij, zegt u dat u te weinig saldo heeft? ja zei ik maar kan ik dit dan niet bij U afrekenen en dan ga ik hem in Dordrecht, daar moest ik naar toe, opwaarderen, dan kan ik daar hopelijk het scherm wel lezen.
U krijgt een boete zei hij!!
Maar meneer zei ik ik ben eerst naar de machinist gelopen om het te vertellen en nu direct zelf naar U toegestapt zonder te wachten of ik misschien gecontroleerd word en dan krijg ik toch een boete.
Ik wilde helemaal niet zwart rijden en nu word mijn eerlijkheid nog gestraft ook zei ik.
U dient maar een klacht in zei hij.
Ik hoop dat U mij gelooft en dat deze zeer hoge rekening, boete terug word gestort.
In Dordrecht heb ik direct 50 euro er op gestort, daar kon ik het scherm goed lezen met de rode omlijning er langs.

Gewenste Oplossing:

Heel graag terug storting van het bedrag 52,68.
Het was totaal mijn bedoeling niet om zwart te rijden.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 01 juli 2016 om 05:42 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo Margaretha,

Bedankt voor je bericht. Formeel gesproken moet je altijd reizen met een geldig vervoersbewijs en dus zorgen voor voldoende saldo. Afgaande op dit verhaal zou ik je willen adviseren om bezwaar in te dienen. Dat kan helaas niet via dit forum. Hoe je op de juiste manier online bezwaar indient lees je hier: https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/een-boete-wat-nu.htm

Let er wel op dat je dit binnen 7 dagen nadat je de boete hebt gekregen doet.

Met vriendelijke groet,
^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door ilayza