Klacht: Onterechte negatieve kredietwaardigheid beoordeling

op 18 september 2016 over H&M in de categorie Kledingwinkels

Een dag na mijn bestelling via de webwinkel van H&M kreeg ik een e-mail van de klantenservice van de H&M met de mededeling dat mijn kredietwaardigheid onvoldoende zou zijn.

Omdat dit volkomen onterecht is heb ik gevraagd waarop ze dit gebaseerd hebben want mijn kredietwaardigheid is prima.

Ik heb aangeboden om dit anders vooraf te betalen, maar hier is geen gehoor aan gegeven. Daarna heb ik telefonisch contact gezocht met de H&M Klantenservice en ook die konden niks voor mij doen. De medewerker die mij telefonisch te woord stond zei dat waarschijnlijk mijn adres/straat ‘besmet’ is en er in het verleden een wanbetaler heeft gewoond. Ik moest maar ‘even’ contact zoeken met het bedrijf (focum.nl) die deze kredietwaardigheid controleert. Dit is op hoop van zege dan maar, maar zover blijft het allemaal nog heel erg onduidelijk.

Ik woon inmiddels 4 jaar op dit adres, en heb geen flauw idee hoe ik van deze wanbetaal status af kom. Het is te belachelijk voor woorden dat ze je zo labelen en behandelen.

De producten die ik had besteld zijn inmiddels uitverkocht en ook de actie van gratis levering is inmiddels verstreken. Zoals je begrijpt is dit een hele -nieuwe- nare ervaring met de H&M webshop. Ik raad de mensen aan die in een sociale huurwoning wonen om zeker NIET te gaan winkelen op hm.com/nl

Voordat je het weet word je als wanbetaler aangezien en word je zonder pardon aan de kant gezet.

Ik ben pas tevreden dat ik in gelijk wordt gesteld. Ik wil ge-'whitelist' worden. Dat houdt in dat ik niet onterecht op de lijst van wanbetalers wil verschijnen.

Ik wil dat zij mijn geannuleerde bestelling alsnog naar mij versturen. Inclusief de uitverkochte producten én inclusief zonder verzendkosten.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door H&M in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat H&M een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

H&M

Heeft op 19 september 2016 om 13:57 geantwoord

Vanuit onze klantenservice hebben wij geprobeerd om telefonisch contact met de klant op te nemen, maar jammer genoeg krijgen we geen gehoor. Zodoende hebben we de klant een bericht gestuurd via de e-mail.
Hierin hebben we nog eens uitgelegd wat een kredietwaardigheidscheck inhoudt en waarom we deze uitvoeren. Ook hebben we de klant nog een uitgelegd dat hij niet als wanbetaler bekend staat.
Aangeboden om bestellingen via creditcard of onder rembours te plaatsen. Bij uitzondering zouden we dan de rembourskosten voor een eerste bestelling willen verwijderen. Het is geen enkel probleem om alsnog gebruik te maken van de actie m.b.t. de gratis verzending. Artikelen die voorradig zijn kunnen we graag bestellen, artikelen die zijn uitverkocht kunnen we natuurlijk niet meer bestellen. Wel kan er gekeken worden naar eventuele alternatieven of de beschikbaarheid in de winkels.
Mochten er dergelijke vragen zijn met betrekking tot onze betaalopties, neem dan gerust contact op met onze eigen H&M Klantenservice. Wij helpen jou dan graag verder.

H&M Klantenservice

Je kunt ons bereiken op:

Maandag t/m vrijdag van 8.00 - 21.00 uur.
Zaterdag en zondag van 9.00 -17.00 uur.

Telefoon 0900 - 1988 (7,5 cent per gesprek)
Fax 0900 - 0401059
E-mail klantenservice.nl@hm.com

Alle klachten die gemeld zijn door attrib