Klacht: Onterechte Kosten Buitenland

op 16 juni 2016 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Aan het eind van mijn vakantie in de VS erachter gekomen dat er data verbruikt werd. Dit terwijl alle verbindingen uit stonden. De stappen die op de website van Youfone staan vallen hier ook onder.

Het gaat uiteindelijk om 4,88MB in April en ruim 2MB in Mei. Voor dit verbruik, waar nog geen facebook update van uitgevoerd kan worden, wordt in totaal een schandalige bedrag van 106 euro buiten mijn bundel voor gerekend.

Bij thuiskomst vrijwel direct contact opgenomen met Youfone. Antwoord was vrij kort en direct: Er is verbinding geweest dus er zal betaald worden.

Echter:
-Heb ik alle instellingen op mijn iPhone gebruikt om er zeker van te zijn dat ik geen dataverbruik heb. Als ervaren gebruiker en iemand die voor zijn werk dagelijks met telefoons bezig is heb ik dit al vele malen gedaan en nog nooit een probleem gehad.
-Hierom ik ook de data van mijn ouders heb uitgezet. Alle stappen exact hetzelfde gevolgd. Zij hebben exact dezelfde telefoon, een iPhone 6, maar een andere provider. Zij hebben geen kosten gekregen van hun provider.
-Gebruik ik MyDataManager, een app die al het verbruik over wifi, abonnement en roaming bij houdt. Ook deze app zegt dat ik in de verenigde staten alleen maar wifi heb gebruikt, en 0 mb roaming.
-Het dataverbruik niet overeen komt met menselijk gebruik (pakketten van minder dan 0.2mb). Tevens had het verbruik vele malen hoger moeten zijn als roaming aan had gestaan.
-Ik aantoonbaar niet in Canada ben geweest, wat wel op mijn factuur staat.

Ik ben er zeker van dat deze kosten niet zijn ontstaan vanwege mijn nalatige handelen. Het lastigste is dat wanneer ik de volgende keer weer naar het buitenland ga, ik waarschijnlijk weer zo’n rekening opgestuurd krijg.

Bijgevoegd screenshots van de app die tonen dat ik geen roaming gebruik heb.

Na mate het overleg met Youfone vorderde heb ik geprobeerd te sturen op een regeling. Ik was immers tevreden met Youfone, heb nooit problemen gehad, en heb een prima sim-only abonnement. Youfone kon mij echter alleen een regeling aanbieden, die voor hun alleen maar meer geld zou brengen, en voor mij totaal niet voordelig was.

Helaas heeft de houding van Youfone omtrent deze kosten mij doen besluiten dat ik volledige schadeloos wil worden gesteld. Daarom wens ik dan ook dat Youfone de volledige roaming kosten van de periode 23/04/16 tot 16/05/16 kwijtscheld.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 20 juni 2016 om 08:51 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door HugglesNL