Klacht: Onterechte factuur

op 19 maart 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Vanaf juni 2015 heb ik een abonnement afgesloten bij Basic Fit toen ik nog onder de 18 was voor 6 maanden. Na 6 maanden had mijn moeder het abonnement stop gezet. Maar ik heb geen bevestiging gekregen van de opzegging van hun gekregen. Ze hebben dus onterecht in 2016 en 2017 geld afgeschreven van de bank van mijn moeder. Toen mijn moeder er achter kwam dat ze onterecht geld hadden afgeschreven had ze alles terug geboekt. Toen ze nogmaals had gebeld zei Basic Fit dat ze vanaf nu pas mij kunnen afschrijven. Ik krijg nog steeds facturen die aangeven dat ik moet betalen terwijl dit onterecht is. Ik wil hiervan af.

Als Basic Fit mij niet meer lastig valt met facturen. Dus dat het hele probleem is opgelost.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 20 maart 2017 om 08:50 geantwoord

Beste Jalal,

Bedankt voor jouw bericht.

Wat vervelend om te lezen, dat de situatie nog niet is opgelost.

Ik zie dat je recent contact hebt gehad met de klantenservice met betrekking tot deze situatie. Hier werd een opzegging verricht waardoor het lidmaatschap per 7-3-2017 is beëindigd.

Je geeft aan, dat jouw moeder het lidmaatschap eerder heeft opgezegd, een half jaar na het afsluiten. Dit zie ik echter niet terug in onze administratie.

Graag ontvang ik van jou een bewijs van de opzegging. Wij kunnen het dan met terugwerkende kracht beëindigen.

Je kunt dit bewijs doorsturen naar social@basic-fit.com.

Jessica van Basic-Fit

Bericht van Basic Fit

5 maanden geleden - Beste Jalal, Bedankt voor jouw reactie. De reden waarom jouw moeder geen brief/bevestiging heeft gekregen, is, omdat de opzegging dan niet is aangekomen. Hierdoor hebben wij toentertijd geen einddatum genoteerd bij jouw lidmaatschap. Nu het blijkt, dat er geen bewijs is, kan ik het niet met terugwerkende kracht beëindigen en zal het openstaande bedrag voldaan moeten worden. Met vriendelijke groet, Jessica van Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht Jamal nury

3 maanden geleden - Basic Fit heel slecht bedrijf een niet vriendelijk klantenservice . Pas op niet bank rekenen aan Basic Fit geven at eind krijg julie heel veel problem

Alle klachten die gemeld zijn door Jamal nury