Klacht: onterechte contract wijziging energie

op 07 maart 2020 over NLE in de categorie Energieleveranciers

HELP!! ik word enorm belazerd door de energiemaatschappij NLE!! Zij zeggen dat ik een energiecontract voor 3 jaar ben aangegaan via een energievergelijker, wat totale onzin is. Ik zat net bij United Consumers. Ik weet niet hoe ze aan mijn gegevens komen, ze incasseren geld van mijn rekening zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Ze zeggen bewijs te hebben maar weigeren dit aan te leveren. Ik heb brieven geschreven waar ik geen antwoord op krijg, ik word gestalkt door een incassobureau dat ik moet betalen. Ik heb via het programma KASSA een brief gestuurd, kennelijk zijn er meer gedupeerden, maar geen reactie. Via het juridisch loket word ik naar de geschillen commissie gestuurd maar dat duurt ook weer een tijd voordat ik dan duidelijkheid heb en daar moet ik ook voor betalen. Graag advies, ik word hier heel moedeloos en boos van!!! Kunt u mij helpen?

als ik weer terug ben bij mijn United consumers.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 15 april 2020 om 15:02 geantwoord

Beste meneermevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder,

Wij hebben aan de hand van meerdere klantencontact meer opheldering over uw aanmelding kunnen geven. In dat geval gaan wij ervan uit dat alles duidelijk is en wij de klacht kunnen sluiten.

Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!

NLE Webcare

Heeft op 15 april 2020 om 23:50 geantwoord

Ze hebben mij een bandje laten luisteren dat ik ben ingegaan op het ontvangen van een nieuw voorstel voor energie. Ik hoefde niets op te schrijven, want ik kreeg het per mail opgestuurd. Ik heb nooit iets ontvangen en ze beweren van wel. 8 maanden later kreeg ik opeens een mail dat ik was aangesloten bij NLE. Ik vind het echt schandalig dat dit soort praktijken worden toegestaan. Ik moet nu een boete betalen omdat ik weer terug ga naar mijn 'oude' leverancier. Het kost me teveel energie om hier mee door te gaan, ik betaal de boete en hoop dat dit snel voorbij is.

Alle klachten die gemeld zijn door mariska54