Klacht: Onterechte buitenbundel kosten zonder berichtgeving [NIET OPGELOST]

op 06 december 2017 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Youfone heeft onterecht kosten in rekening gebracht voor mobiele data kosten buiten de bundel.

Ik heb nooit expliciet gekozen voor de mogelijkheid om buiten mijn “7500 MB” bundel gebruik te kunnen maken van internet tegen een meerprijs.

Er is ook niks gecommuniceerd over dat ik over de bundel heen ben gegaan. (Geen waarschuwings SMSjes, etc).

Youfone verschuilt zich achter het feit dat je een “dataplafond” kan instellen, maar dat neemt niet weg dat ze mij hadden kunnen informeren over 1) dat ik over de bundel heen kon gaan, en 2) wanneer dat daadwerkelijk gebeurde.

Kosten vermindering tot meerprijs van \"Fair Use Policy\" abonnement.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 12 december 2017 om 15:22 geantwoord

Heeft op 12 december 2017 om 18:06 geantwoord

Dit is een cirkelberedenering. Als ik niet weet dat er buiten de bundel gebruik gemaakt kan worden van extra diensten, dan is er ook geen aanleiding om de tarieven van deze diensten te checken.

Een overeenkomst is slechts rechtsgeldig als er verwacht kan worden dat beide partijen weten wat er overeengekomen wordt. Mijn inziens is dat hier dus niet het geval. Een zoekopdracht op Google en Twitter bevestigt dit. Veel klanten zijn gedupeerd door de nalatigheid van Youfone's communicatie.

Alle klachten die gemeld zijn door marc321412